loading...
پایگاه قرآنی-فرهنگی دارالقرآن
امین جوانمرد بازدید : 1455 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (34)

 

 فوايد نماز شب

1) باعث خشنودي خدا و دوستي ملائكه است.
2) باعث مباهات خداوند بر فرشتگان است.
3) باعث درخشش براي اهل آسمان همانند ستارگان است.
4) باعث روشني دل است.
5) باعث استجابت سريع دعا است.
6) باعث پزيرش توبه و پاك شدن از گناهان از جانب حضرت حق است.
7) باعث كفاره گناهان است.
8) باعث زيبايي صورت و شادابي چهره و نوراني شدن آن در طول روز است.
9) باعث سلامتي و تندرستي و رفع انواع بيماريهاي جسمي و روحي است.
10) باعث از بين رفتن غم و اندوه و تقويت نور چشم است.
11) باعث تمسك يافتن به اخلاق انبياء و اولياي خداوند است.
12) باعث انجام دادن سنّت پيامبران و صالحان است.
13) باعث تابش نور خدا به او مي‌شود.
14) باعث مهر و محبت و محبوب القلوب شدن بين مردم است.
15) باعث افزايش عمر است.
16) باعث جلب رزق و روزي فراوان و ادعاي قرض است.
17) باعث نوعي صدقه است.
18) باعث نوشته شدن چهار ثواب بزرگ براي خود است.
19) خداوند نه صف از ملائكه پشت سر نمازگزار قرار مي‌دهد.
20)كليد رفتن به بهشت و جواز عبور از پل صراط است.
21) زينت آخرت و نور مؤمن در آخرت است.
22) نماز شب همچون سايباني در روز قيامت است بر سرش.
23) نماز شب لباس بدن نمازگزار است در روز قيامت درحاليكه همه عريانند.
24) نماز شب در روز قيامت همچون نوري در برابرش است و چشم نمازگزار نماز شب در روز قيامت شادمان است.
25) نماز شب ميان شخص نمازگزار و آتش جهنم همچون حائلي فاصله مي‌گذارد.
26) ميزان اعمال خوب نمازگزار در روز قيامت سنگين است.
27) نماز شب همچون تاجي در روز قيامت است بر سرش.
28) چراغي است براي تاريكي قبر و برطرف كننده وحشت تاريكي قبر است.
29) نماز شب همچون مشعلي نوراني است در تاريكي قبر
30) نماز شب، نمازگزار را از عذاب قبر ايمن مي‌كند و برات آزادي از آتش جهنم است.

 

 

امین جوانمرد بازدید : 1550 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (34)

 

 

كیفیت نماز شب
نماز شب یازده ركعت است: چهار تا دو ركعت (مثل نماز صبح) به نیت نماز شب و یك نماز دو ركعت به نیت نماز شَفْعْ و یك نماز یك ركعتی به نیت نماز وَتْر

نیت: دو ركعت نماز شب میخوانم قُربة اِلی الله

- در ركعت اول: یك بار سوره حمد + یك بار سوره قل هو الله احد + ركوع + سجده
- در ركعت دوم: یك بار سوره حمد + یك بار سوره قل هو الله احد + قنوت + ركوع + سجده + تشهد + سلام.
(نماز شبی كه در قست بالا آمده است را چهار بار تكرار كنید كه جمعاً هشت ركعت نماز شب میشود).

نیت: دو ركعت نماز شَفْعْ میخوانم قُربة اِلی الله
- در ركعت اول: یك بار سوره حمد + یك بار سوره قل هو الله احد + یك بار سوره قول اعوذ برب الناس + ركوع + سجده.
- در ركعت دوم: یك بار سوره حمد + یك بار سوره قل هو الله احد + یك بار سوره قول اعوذ برب الفلق + قنوت + ركوع + سجده + تشهد + سلام.
نیت: یك ركعت نماز وَتْر

میخوانم قُربة اِلی الله

- در ركعت اول: یك بار سوره حمد + سه بار سوره قل هو الله احد + یك بار سوره قل اعوذ برب الفلق + یك بار سوره قل اعوذ به رب الناس

- در قنوت: خواندن كامل قنوت + در حالیكه دستهایتان در حالت قنوت است، (با انگشتان دست راست یا با تسبیح) چهل بار بگویید ( اَللّهُمَّ اِغْفِر لِلْمومِنینَ وَ اَلْمومِناتْ وَ اَلْمُسلِمینَ وَ اَلْمُسلِماتْ ) «خدایا ببخش جمیع مؤمنین مرد و مؤمنین زن را». و بعد از آن هفتاد بار بگویید ( اَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبی وَ اَتُوبُ اِلَیه) «آمرزش میطلبم از خدایی كه پروردگارم است و بسویش باز میگردم». سپس هفت بار بگویید (هذا مَقامُ الْعائِذِ بِكَ مِنَ اَلْنار) «این است مقام كسی كه از آتش قیامت به تو پناه میبرد». سپس سیصد مرتبه بگویید ( اَلْعَفو ) «ببخش». + و سپس یك بار بگویید ( رَبّ اغْفِرْلى وَ ارْحَمْنى وَ تُبْ عَلىََّ اِنَّكَ اَنْتَ التّوابُ اَلْغَفُورُ الرّحیم ) «پروردگارا ببخش مرا و رحم كن به من و توبه مرا بپذیر به راستی كه تو، توبه پذیرنده، بخشنده و مهربانی». + ركوع + سجد + تشهد + سلام + (پایان نماز) + تسبیحات فاطمة زهرا (س)
(تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها): (34 مرتبه، الله اكبر، 33 مرتبه، الحمد لله و 33 مرتبه، سبحان الله) در حدیثی آمده: خواندن تسبیحات فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از هزار ركعت نماز مستحب، نزد خداوند بهتر است).


 

 

 

امین جوانمرد بازدید : 1554 دوشنبه 02 مرداد 1391 نظرات (0)

الف) درمان بیماریهای حاصله از چاقی
1. بعلت کاهش چربی و عدم رسوب در جدار عروق، تصلب شرایین ایجاد نمی‌شود و سکته مغزی یا قلبی را کاهش می‌دهد.
2. با کاهش پروتئین و گوگرد و ازت، مانع بیماری اورمی ( افزایش بیش از حد اوره در بدن ) می‌شود.

ب) شوک دهنده طبیعی ـ حیاتی و درمان شبه فلجی در اثر گرسنگی، فعالیتهای سلولی کاهش یافته و حالت ضعف و شبه فلج1 ایجاد می‌شود. موقع افطار با اولین غذا یک شوک2 عمومی در سراسر بدن ایجاد می‌شود. این شوک بدن را از حالت سستی و شبه فلجی خارج می‌کند. و با تناوب یک ماهه، فرصت مناسبی برای دفع سموم جمع شده در سلولها پیدا می‌شود. این عمل مقامت بدن را بالا می‌برد و قدرت حیاتی را زیاد می‌کند.

ج) پرهیز مطلق، کاهش ذخایر زاید، باز گرداندن تعادل عصبی پرهیز از غذا در حال روزه داری به منظور صرف ذخایر زاید بدن ضروری است. پرهیز از آب نیز لازم است. دکتر پریور می‌گوید
1. بیشتر عدم تعادل‌های عصبی و تیک‌های مختلف و تشنجات بعلت ازدیاد آبی است که در بین نسوج عصبی ذخیره شده است. روزه سبب دفع این آب زیادی جمع شده و بازگرداندن تعادل عصبی است.
2. چون آب برای ساختن چربیها بکار می‌رود، پس باید جلوگیری شود.

*بقیه در ادامه مطلب*

امین جوانمرد بازدید : 1334 چهارشنبه 21 تیر 1391 نظرات (1)

 

«سَلامٌ عَلى آلِ یاسین»

سلام

اگر سکوت قلبم را شکستم و نفس­های در­مانده از قفس ِسینه­ام را آزاد کردم؛

اگر سبقتِ روزها و شب­ها امان­ام داد و من ماندم و یک سکوتِ بلند تنهایی؛

در این دنیای نَمور و کپک زده­ی اطراف، بت­های افکارم به سختی ترک می خورد.*بقیه در ادامه مطلب*

امین جوانمرد بازدید : 1304 چهارشنبه 21 تیر 1391 نظرات (0)

 

﴿ یا أَیهَا الَّذِینَ آَمَنُوا کونوا أَنصَارَ اللَّهِ کمَا قَال عِیسَى ابْنُ مَرْیمَ لِلْحَوَارِیینَ مَنْ أَنصَارِی إِلَى اللَّهِ قَالَ الْحَوَارِیونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللَّهِ...

کیست خدا را یاری کند؟

آه و افسوس! این امام حسین علیه­السلام است که در میان دشت، با تنی خسته و مجروح، بر پیکر خمیده­ی تیغِ جهادِ خود تکیه زده، رساترین فریاد تاریخ را سر داده و صدایش در آسمان­ها نیز جگرسوز و غم­بار گشته که:

«هَلْ مِنْ ناصِرٍ ینْصُرُنی؟»

نکند که مولا بی یاور شده؟! اگر چنین است، چه­طور این خیل ملائک در آسمان، گوش دل به فرمان آن بزرگوار سپرده­اند؟

یاور تو کیست جز خدا که بر گوش این نانجیبان، کلام حق می­خوانی؟ مگر عبدالله بن­حرّ نبود که یاری شما را رد کرد و تنها خواست اسبی برایتان به کمک بفرستد؟! حال آن که همگی محتاج و فقیرند و این شمایید دارندگان همه­ی ذخائر دارین. و تو ای محبوب خدا! حجت و حبیب خدایی که اگر اشارتی از تو باشد، زمین سراسر از ملائکی می­شود که جنگ در رکاب تو را آرزو و افتخاری بس عظیم­ می­پندارند.*** بقیه در ادامه مطلب***

امین جوانمرد بازدید : 1434 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

اکبرالقراء استاد مصطفی اسماعیل از مشاهیر و نوابغ علم قرائت قرآن در جهان اسلام است که کلام خدا را با آهنگی بسیار لطیف و دلنشین و با الحانی منطبق با معانی و مفاهیم الهی تلاوت می کند . وی استادی است بی بدیل که در فن قرائت سبکی بسیار ممتاز دارد . مردی است که تمامی قاریان جهان در آستان پر از معنویتش سر تعظیم فرود می آورند و همه به او عشق می ورزند .

 

به راستی که تلاوت شیوا و ممتاز قاری برجسته ای چون مرحوم استاد مصطفی اسماعیل که توأم با دلپذیر ترین نغمات آسمانی و کلام روح بخش آیات الهی می باشد جان را طراوت و آرامش می بخشد و اینچنین است که رسول خدا صلی الله علیه وسلم می فرمایند «صدای نیکو زینتی است برای قراء». قاریان مبرز و اهل فن بر این عقیده اند که صوت محزون مرحوم استاد مصطفی اسماعیل دارای صفا و پختگی و جذبه ای روحانیست که به دلهای مستمعین می‌نشیند و از گیرایی خاصی برخوردار است .

امین جوانمرد بازدید : 1259 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

صدا از نظر موسیقی دانان و تا آنجا که در بحث تئوری عمومی موسیقی به بررسی آن پرداخته میشود دارای مشخصه های زیرین است: 1.ارتفاع(نواک) :ارتفاع در لغت به معانی بلند شدن، بالارفتن، بالارفتگی می باشد .........

امین جوانمرد بازدید : 1758 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

اى خواندن قرآن آدابى است كه مرحوم فيض كاشانى در كتاب شريف محجة البيضاء به تفصيل و در مقدمه يازدهم تفسير صافى به طور اجمال به آنها پرداخته است. آداب تلاوت قرآن به دو قسمت ظاهرى و باطنى قابل تقسيم است.....

 

 

 

براى خواندن قرآن آدابى است كه مرحوم فيض كاشانى در كتاب شريف محجة البيضاء به تفصيل و در مقدمه يازدهم تفسير صافى به طور اجمال به آنها پرداخته است. آداب تلاوت قرآن به دو قسمت ظاهرى و باطنى قابل تقسيم است:

امین جوانمرد بازدید : 1365 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

قرآن كريم براي فقر، واژه هايي مانند فقر، فقير، فاقره، ضعيف، مستضعف، مسكين و مسكنة؛ و براي غنا، واژه هايي چون غنيّ، اغنياء، ذامال، ذوعسرة، ميسرة، ملاء، مترفين و مستكبرين را به كار برده است.

در معناي كلمه ي مسكين اختلاف وجود دارد. بعضي آن را فقيري دانسته اند كه وضعيت بدتري (اَسوَاُ حالاً) دارد و برخي عكس آن را گفته اند. گاهي در قرآن، اين كلمه بكار رفته و منظور، بيش تر فقر قدرت است، نه كسي كه مال و ثروتي نداشته باشد و به عبارتي فقر مطلق، منظور نيست. "اما كشتي براي مساكين بود"(كهف، 79)شبيه اين تعبير در روايات ائمه نيز وجود دارد. عبارت "مسكينُ ابن آدَم"در نهج البلاغه و روايات فراوان ديده مي شود.

فقر و غنا در قرآن به معاني متعدد، از قبيل معاني زير بكار رفته است:

فقر و غناي ذاتي: مي توان به اين آيه اشاره كرد.

"اي مردم شما همگي نيازمند خداييد؛ تنها خداوند است كه بي نياز و شايسته ي هر گونه ستايش است "(فاطر، 15)

ادامه مطلب را ببینید

امین جوانمرد بازدید : 1179 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

به گزارش پایگاه خبری رحمائ به نقل از ايكنا، قرآن كريم كتاب آسمانی مسلمانان است كه كل ابعاد حيات انسان را در بر می‌گيرد و طبيعتا درمان بيماری‌ها می‌تواند بعدی از ابعاد بی‌شمار آثار آيات قدسی قرآن باشد. حكيمان مسلمان در درمان بيماران از آيات الهی استفاده می‌كرده‌اند و در متون مذهبی و اعتقادی مسلمانان بر تأثيرات درمانی فاتحةالكتاب و سوره توحيد، تأكيد شده است.

بر اساس اين مستندات مذهبی متقن و باور عميق به اين آيات الهی، تأثير آيات فاتحةالكتاب و توحيد بر 12 بيمار مبتلا به بيماری مولتيپل اسكلروز مطالعه شد. اين مطالعه از نوع مطالعات مداخله‌ای بوده و نتايج قبل و بعد از مداخله مقايسه شده است.

بيماری تحت مطالعه شامل بيماری مولتيپل اسكلروز بوده، 12 بيمار وارد مطالعه شدند. تمام بيماران از مداخله اطلاع داشته و فرم رضايتنامه را تكميل كرده‌اند. مداخله شامل قرائت سوره‌های فاتحةالكتاب و توحيد برای بيماران و قرار دادن دست‌های درمانگر بر سر بيمار و اعضای درگير بيماران به هنگام قرائت آيات مذكور بوده است. مداخله به مدت 8 هفته و در هر هفته يكبار از راه نزديك و دوبار از راه دور (خواندن آيات ذكر شده با تمركز بر بيماران) انجام شد.

مقاله «دعادرمانی (قرائت سوره فاتحةالكتاب و سوره توحيد) و كيفيت زندگی در بيماران مولتيپل اسكلروز (ام . اس)»، نوشته فرزانه مفتون، اكرم جهانگير، ژيلا صديقی، مژگان كاربخش، فرانك فرزدی و شهناز خدايی در اولين شماره از فصل‌نامه تخصصی پژوهش‌های ميان‌رشته‌ای قرآن كريم منتشر شده است.

قایل ذکر است که مالتیپل اسکلوزیس همان بیماری ms است

منبع:رحما

امین جوانمرد بازدید : 1434 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

مقاله قرآن و كامپيوتر نوشته « دكتر رشاد خليفه» دانشمند مسلمان مصري داراي درجه پي اچ دي در رشته مهندسي سيستمها و استاد دانشگاه آريزوناي آمريكاست كه مدتي معاون سازمان توسعه صنعتي ملل متحد بوده است . وي با كمك عده اي از مسلمين متخصص و صرف وقت بسيار تحقيقات گسترده اي را در نظم رياضي كاربرد حروف و كلمات در قرآن شروع نموده و با الهام از آيات 11 تا 31 سوره مدثر كه عدد 19 را كليد رمز اعجاز آميز قرآن و آسماني بودن آن معرفي ميكنند به كمك عدد 19 توانست رمز نظم رياضي حيرت انگيز و اعجاز آميز حاكم بر حروف قرآني را كشف نمايد. دكتر رشاد خليفه ، نخستين بار ترجمه قرآن مجيد از عربي به انگليسي را در 12 جلد نگاشت . اين ترجمه ها توسط مؤسسه « روح حق» واقع در شهرستان توسان ايالت آريزوناي آمريكا بچاپ رسيد. مقاله قرآن و كامپيوتر در پايان جلد اول كتاب ترجمه قرآن درج شده است.
اينك متن مقاله :
در چهارده قرن اخير نوشته هاي بيشمار ادبي شامل كتاب ، مقاله . گزارشات پژوهشي درباره كيفيت معجزه آساي قرآن برشته تحرير در آمده است . دراين نوشته ها فصاحت بيان ، فضيلت ادبي، معجزات علمي، سبك و حتي جاذبه آهنگ تلاوت قرآن....(بقیه متن را ادامه مطلب ببینید)

امین جوانمرد بازدید : 1232 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

مركز پژوهشی «هادو» توكيو در تحقيقی جامع با استفاده از فن‌آوری نانو، تأثير تلاوت آيه «بسم‌الله‌الرحمن الرحيم» بر آب زمزم را مورد بررسی‌ قرارداد.
ماسارو ايموتو، رئيس مركز پژوهشی«هادو» توكيو با بيان اين‌كه در اين تحقيق به نتايج ارزنده و عجيبی دست‌يافته‌اند، گفت: تلاوت آيه «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم» تأثير عجيبی بر روی بلورهای آب زمزم دارد به طوری كه هنگام تلاوت اين آيه مبارك حباب‌های زيبايی بر روی آب تشكيل‌می‌شود.

اين پژوهشگر ژاپنی تصريح‌كرد: از بزرگ‌ترين تجاربی كه در نتيجه آزمايش بر روی آب زمزم به‌دست‌آمده، اين است كه هنگامی كه در كنار ظرفی از آب زمزم آياتی از قرآن‌كريم تلاوت‌‌شود،‌ بلورهايی رمزگونه و زيبا بر روی آن شكل‌می‌گيرد.

رئيس مركز پژوهشی«هادو» با اشاره به اين‌كه آب زمزم ويژگی‌های خاصی دارد كه تغيير در آن امكان‌پذير نيست، افزود: اين آب ويژگی‌های منحصر به فردی دارد كه در ساير آب‌ها يافت‌نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به آزمايش‌ها و مطالعات زيادی كه بر روی آب زمزم انجام‌‌شد، اين نتيجه به دست‌آمد كه اگر يك قطره از آب زمزم با هزار قطره آب معمولی مخلوط‌شود، بلورهای تشكيل‌دهنده آن تغيير شكل‌داده و خاصيت آب زمزم را پيدامی‌كنند.

منبع:رحما

امین جوانمرد بازدید : 1515 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)

 

چكیده:

بسیارى از مخالفان قرآن كوشیده‏اند چنین شبهه افكنى كنند كه این كتاب آسمانى با دنیاى امروز كه عصر پیشرفت علوم و تكنولوژى است، متناسب نیست; بلكه فقط اعجاز عصر پیامبر ختمى مرتبت‏صلى الله علیه وآله است و صرفا براى زمان ایشان شمولیت داشته است و اكنون همانند كتاب مقدس انجیل صرفا براى استفاده فردى قابلیت دارد.

از این دیدگاه، تئورى جدایى دین از سیاست و در پى آن عدم جامعیت و جاودانگى قرآن كریم داده مى‏شود كه مغالطه‏اى بس خطرناك و شائبه‏اى ناپسند است.

بدیهى است‏یكى از نشانه‏هاى اعجاز قرآن مجید و از جمله دلایل خاتمیت دین مبین اسلام و برترى آن بر دیگر ادیان، جامعیت و جاودانگى این نسخه الهى است.

ما بر آنیم كه ادله جامعیت قرآن كریم را از لابلاى سخنان گهربار حضرت على‏علیه السلام در نهج البلاغه استخراج كنیم; زیرا بیان حضرت، قطعا دیدگاههاى افراط گرایانه و نیز تفریط گرایانه را رد مى‏كند و نظریه ناب در این باره به منصه ظهور مى‏رسد.

 

*** ادامه مطلب****

 

امین جوانمرد بازدید : 1088 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)
آیت الله امجد

1. قرآن نور است برای کسی که بخواهد ازآن استفاده کند.

2. قرآن تبیان کل شیء است؛ یعنی قرآن دارای کلیاتی است که برای سعادت بشر کافی می باشد ( ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم )

3. اگر انسان با قرآن آشنا شود و قرآن را به عنوان شناسنامه خودش و به عنوان کلام خدا بخواند نورانی می شود و قرآن او را بالا می برد (اقرأ و ارق). ما از «علامه طباطبائی» پرسیدیم: قرآن را چگونه بخوانیم ایشان فرمودند: “قرآن کلام خدا است”، اگر انسان بداند که قرآن کلام خداست و به این اقرا و ارق توجه داشته باشد ترقی می کند و بالا می رود.

برای فهمیدن کلام باید متکلم را شناخت.

 ما باید آن قدر قرآن بخوانیم تا بفهمیم که قرآن کلام خداست.

4. قرآن کد عالم هستی یعنی شرح عالم هستی است، اگر کسی با قرآن آشنا شو با تمام اسرار هستی آشنا می شود و به قله اعلی انسانیت می رسد. به عنوان مثال «آقای وفایی شوشتری» وقتی در نجف بودند به یک نفر نامه می نویسند که چرا فلان شب نماز شبت را نخواندی ( ریز بینانند در عالم هستی؛ واقفند از کار هر کسی)

اینها همه مربوط به نورانیت قرآن است. اگر انسان با قرآن کریم انس پیدا کند به جایی می رسد که همه چیز را می داند.

5. هر آنچه که سعادت بشر را تامین می کند در قرآن وجود دارد قرآن کد و رمز عالم هستی است.

6. قرآن نور است؛ نور، هم ظاهر است و هم ظاهرکننده (مُظهر). عمل به قرآن باعث نورانیت می شود. ما هم باید با آن سنخیت داشته باشیم تا قرآن را بفهمیم.

7. قرآن در همه شؤون خود مستقل است و وابستگی به غیر خود ندارد، در اصل سندیت و حجیت، و در دلالت ظواهر و الفاظ، احتیاج به هیج جای دیگر ندارد و در ارائه خطوط دین از قطعیات است.

8. خواندن قرآن باید ما را بالا ببرد.

 

*** ادامه مطلب***

امین جوانمرد بازدید : 1172 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)

مقدمه

«قرآن مشعلى است كه نور آن هرگز خاموش نمى‏گردد، چشمه زاینده‏اى است كه واردان از آن نمى‏كاهند، نشانه‏هایى است كه روندگان بى‏آن‏ها راه نمى‏یابند، دلیل كسى است كه به آن سخن گوید، فیروزى كسى است كه آن را حجت آورد، نگه‏دارنده كسى است كه به آن عمل كند، سپر كسى است كه آن را دربرگیرد، دانایى كسى است كه آن را در گوش دارد. همانا قرآن كان ایمان و كانون آن، سنگ‏هاى بناى اسلام و پایه آن، میدان‏هاى حق و راه‏هاى آن است.» (1)

 

ضرورت شناخت قرآن و شناخت‏پذیرى آن

نخست دلایل ضرورت شناخت قرآن و امكان بررسى، تدبر و تفكر درباره آن را با دقت‏بررسى مى‏كنیم، سپس به پژوهش و جست وجوى راه كارها و ابزارهاى فهم صحیح این كتاب با عظمت مى‏پردازیم.

دلایل ضرورت شناخت و شناخت‏پذیرى قرآن و جست و جوى راه‏كارهاى تفسیر و تحصیل مقاصد خداوندى را در یك نگاه كلى، مى‏توان موارد ذیل دانست:

*ادامه مطلب *

امین جوانمرد بازدید : 1224 چهارشنبه 24 خرداد 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم ...؛ این وصیت حسین‌بی‌علی است به برادرش محمد حنفیه. حسینگواهی می‌دهد به توحید و یگانگی خداوند و این که برای خدا شریکی نیست و محمد (ص) بنده و فرستاده اوست و آئین حق

( اسلام ) را از سوی خدا ( برای جهانیان ) آورده استو شهادت می‌دهد که بهشت و دوزخ حق است و روز جزا بدون شک به وقوع خواهد پیوست وخداوند همه انسان‌ها را در چنین روزی زنده خواهد نمود. »



امام دروصیت نامه‌اش پس از بیان عقیده خویش درباره توحید و نبوت و معاد، هدف خود را از اینسفر این چنین بیان نمود:


 
من نه از روی خودخواهی و یا برای خوشگذرانی ونه برای فساد و ستمگری از شهر خود بیرون آمدم؛ بلکه هدف من از این سفر، امر بهمعروف و نهی از منکر و خواسته‌ام از این حرکت، اصلاح مفاسد امت و احیای سنت و قانونجدّم، رسول خدا (ص) و راه و رسم پدرم، علی‌بن‌ابیطالب (ع) است. پس هر کس این حقیقترا از من بپذیرد ( و از من پیروی کند ) راه خدا را پذیرفته است و هر کس رد کند ( واز من پیروی نکند ) من با صبر و استقامت ( راه خود را ) را در پیش خواهم گرفت تاخداوند در میان من و بنی‌امیه حکم کند که او بهترین حاکم است.


و برادر ! این است وصیت من به تو و توفیق از طرف خداست. بر او توکل می‌کنم وبرگشتم به سوی اوست.

 

امین جوانمرد بازدید : 1280 چهارشنبه 24 خرداد 1391 نظرات (0)

می‏گویند: شما در عصر فضا و اتم زندگى مى‏کنید آنگاه بر کسى اشک مى‏ریزد که صدهاسال پیش در گذشته است و بر مزارهایى سفر مى‏نمایید که چیزى جز صخره و سنگنمى‏باشد؟!

در پاسخ می‏گوئیم :«چنانکه گفته‏اند: «بعد زمان» را در «ابدیت» اثرى نیست ابدیت را در ماوراى زمان ـ در عرصه‏اى برتر از زمان ـ حکومت است ابدیتهمیشگى است. جاودانان رهبران بزرگ بشریت به ابدیت تعلق دارند، از این رو قرنها نیزدر طول حیات معنوى آنان، مفهوم متداول خود را از دست مى‏دهند(۱)

حسین بنعلى (علیه السلام) از زمره جاودانان از رهبران بزرگ بشریت است سخن از وى سخن ازتاریخ نیست سخن روز است. سخن از ابدیت است سخن از همیشگى خروشان و شکوفا و پر فروزاست.

امین جوانمرد بازدید : 1131 شنبه 13 خرداد 1391 نظرات (0)

همه مراجع عظام: اگر نذر طبق صيغه معتبر شرعى بوده، بايد به همان صورتى كه نذر كرده عمل كند و اگر صيغه نداشته، اختيار با او است./ امام(ره): استفتاءات، ج 2، نذر، س 20 و 26 آيةالله بهجت(ره): توضيحالمسائل، م 2135 آيةالله مكارم(زيدعزه): استفتاءات، ج 2، س 1255 و ج 1، س 1013 آيةالله فاضل(ره): جامعالمسائل، ج 1، س 8326

كسى كه نذر كرده در روز عاشورا،

به مردم حليم بدهد، آيا مىتواند بجاى

آن خوراكى ديگرى بدهد؟ يا حليم را

درروزهاى ديگر به مصرف برساند؟

چنانچه نذر با صیغه مخصوص بوده صبر کند تا امکان وفا حاصل شود.

استفتائات امام خمینی(ره) ج2 ص 472 س42

 

تكليف شخصی كه برای امام حسین علیه السلام

نذركرده ولي اکنون نمي تواند عمل كند

می توان اموال باقی مانده را با کسب اجازه اهداء کنندگان در امور خیریه مصرف کرد یا آنها را برای مصرف در مجالس عزاداری آینده نگه داشت.

آيةالله خامنه اي(مدظله): اجوبة الاستفتائات س367 ص131وس1452 ص325

 

حكم باقی مانده اموالی که به عنوان

هزینه های مراسم عاشورا

جمع آوری می شود

 

در این صورت هم نذر بدون اذن شوهر باطل است.

استفتائات امام خمینی(ره) ج2 ص461 س10

آیا اگر زن،کارمند وحقوق بگیر باشد

می تواند از مال خودش در صورتیکه

با حق شوهرش منافات نداشته باشد

نذر نماید؟

نذر بدون اذن شوهر باطل است و اجازه بعدی آنرا تصحیح نمی کند.

استفتائات امام خمینی(ره) ج2 ص461

بدون اذن شوهرنذر کردم ولی ایشان

بعداً راضی شد،آیا نذر صحیح است؟

آيةالله خامنهاى(مدظله): قمهزنى علاوه بر اينكه از نظر عرفى از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمىشود و سابقهاى در عصر ائمه (عليهم السلام) و زمانهاى بعد از آن ندارد و تأييدى هم به شكل خاص يا عام از معصوم (عليهم السلام) در مورد آن نرسيده است در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مىشود بنابراين در هيچ حالتى جايز نيست. و چنانچه در اين مورد نذرى وجود داشته باشد، نذر واجد شرايط صحّت و انعقاد نيست./ اجوبة الاستفتاءات، س1461

 

امین جوانمرد بازدید : 1403 سه شنبه 09 خرداد 1391 نظرات (0)

جورج جرداق مسيحي درباره اين بزرگ مرد آقا اميرالمؤمنين علي (ع) مي گويد:
در پيشگاه حقيقت و تاريخ برابر است چه اين بزرگ مرد را بشناسي و چه نشناسي زيرا حقيقت و تاريخ گواهي مي دهند که او عنصر بي پايان فضيلت، شهيد و سالار شهيدان نداي عدالت انساني و شخصيت جاودانه شرق است.
اي جهان چه مي شد اگر همه نيروهايت را درهم مي فشردي و در هر روزگاري شخصيتي مانند (آقا) علي (ع) با آن عقل و قلب و زبان و شمشير....

بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ساعت
    ساعت فلش مذهبی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 901
  • کل نظرات : 413
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 3308
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 143
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 274
  • بازدید ماه : 3,809
  • بازدید سال : 101,654
  • بازدید کلی : 5,535,250
  • آمار به روایت وبگذر