loading...
پایگاه قرآنی-فرهنگی دارالقرآن
امین جوانمرد بازدید : 1608 پنجشنبه 19 تیر 1393 نظرات (0)

با سلام و ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات شما بزرگواران؛ در این ساعت از پایگاه قرآنی دارالقرآن ، درسنامه آموزش کامل تجوید قرآن کریم را برایتان آماده کره ایم که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد. این جزوه آموزشی شامل 16 درسنامه می باشد که توسط حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان زیر نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تهیه و تدوین شده است و گردآوری و ایجاد فایل های پی دی اف توسط پایگاه قرآنی دارالقرآن انجام گرفته است. قرار دادن این فایل در سایت های دیگر با ذکر منبع( پایگاه قرآنی دارالقرآن) بلامانع می باشد.

امین جوانمرد بازدید : 1077 شنبه 02 شهریور 1392 نظرات (0)

قرآن

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه قرآن و معارف سیما حجت‌الاسلام والمسلمین دهنوی، مشاور خانواده و امور مذهبی، 30 مردادماه در همایش خانواده با موضوع «نوجوان و چالش‌ها» كه در مصلی شهرستان رشت برگزار شد با تصریح بر اینكه جوانان و نوجوانان در معرض انحرافات و آسیب‌های جامعه امروز قرار دارند، راهكارهای جلوگیری از ابتلاء جوانان و نوجوانان به این آسیب‌ها را برشمرد و اظهار كرد: زوج‌های جوانی كه دوست دارند در آینده صاحب فرزندان صالح شوند، ابتدا باید به خودسازی پرداخته باشند و در ایمان و عقیده با هم هماهنگ باشند، زیرا اختلاف در عقاید والدین به فرزندان آسیب می‌زند و مانع از تربیت صحیح آنان می‌گردد.

 لقمه حرام و شبهه‌ناك یكی از عوامل مهم در آسیب‌های اجتماعی است

 وی با اشاره به اینكه لقمه حرام و شبهه‌ناك یكی از عوامل مهم در آسیب‌های اجتماعی است، افزود: كودكی كه در شكم مادر است و هنوز به دنیا نیامده تحت تاثیر لقمه حرام قرار دارد و در آینده اثرات مخرب آن در نوجوان و جوان بروز و ظهور پیدا می‌كند؛ باید مراقب باشیم كه فرزندانمان از چیزهای حلال ارتزاق كنند تا در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون بمانند.

 حجت‌الاسلام دهنوی پرخاشگری و ناآرامی مادران در دوران بارداری را موجب ایجاد اختلالات عصبی و حالات پرخاشگرانه فرزند در دوران نوجوانی و جوانی دانست و گفت: نوجوانی كه از آرامش بی‌بهره است در محیط اجتماعی و در برخورد با افراد با كوچك‌ترین اختلافی عصبی شده و فرو می‌پاشد؛ لذا بانوان در دوران بارداری سعی كنند با كنترل هیجانات عصبی و پرخاشگرانه، زمینه آرامش آینده فرزند خود را فراهم كنند.

 این كارشناس دینی روش الگویی را بهترین روش تربیتی برای فرزندان خواند و متذكر شد: فرزندان دارای سه ویژگی همانندسازی، الگوپذیری و تقلیدكردن هستند؛ اگر والدین سلامت نفس داشته و اهل گناه و خطا نباشند، می‌توانند الگوهای عملی خوبی برای فرزندان خود شده و به این ترتیب آینده و سلامت روانی آنان را تامین كنند.

 خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی باید محیطی سرشار از محبت، دوستی و صمیمیت باشد

 وی با بیان اینكه خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی باید محیطی سرشار از محبت، دوستی و صمیمیت باشد، بر لزوم ایجاد فضای معنوی و دینی در خانه‌ها تاكید كرد و یادآور شد: اگر فرزندان تحت تاثیر فضای معنوی خانواده قرار بگیرند، در محیط‌های اجتماعی نادرست دست از ارزش‌هایشان برنمی‌دارند و خود را حفظ می‌كنند و به دام شیاطین گرفتار نمی‌شوند؛ وجود آیات قرآن و اسامی اولیاء الهی در خانه اثر وضعی دارد و باعث بالابردن معنویت روح و روان می‌شود.

 حجت‌الاسلام دهنوی با بیان اینكه فضای آرام خانه عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر نوجوانان و جوانان است و تنش و نزاع بین والدین، فرزندان را به سمت انحرافات اخلاقی می‌كشاند، ادامه داد: براساس آمار بدست آمده، اكثر جرائم، جنایات و بزهكاری‌ها توسط كسانی صورت می‌گیرد كه پدر و مادر آنان طلاق گرفته‌اند و این گونه باعث نابودی فرزندان خود شده‌اند؛ استرس، اضطراب و التهاب در محیط خانواده یكی از علل جدی خودارضایی نوجوانان و جوانان است، زیرا آنان با این كار سعی می‌كنند از استرس خود بكاهند و احساس آرامش می‌كنند.

 وی بی‌محبتی‌های والدین را عامل جدی دیگر در بحث آسیب‌های اجتماعی دانست و عنوان كرد: نیار به جنس مخالف فطری و غریزی است و اگر این نیاز توسط مهربانی و محبت پدر نسبت به دختر و مادر نسبت به پسر رفع شود باعث می‌شود كه دختر یا پسر به سمت نامحرم نروند و از آسیب‌های اجتماعی جنس مخالف در امان باشند و خود را از انحرافات اخلاقی دور نگه دارند؛ همچنین توجه مادر به دختر و پدر به پسر از ایجاد اختلال شیدایی(عشق به جنس موافق) در فرزندان جلوگیری می‌كند.

 جلوه‌های فناوری‌های روز از جمله ماهواره، اینترنت و تلفن همراه زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان است

 حجت‌الاسلام دهنوی ابزارها و جلوه‌های فناوری‌های روز از جمله ماهواره، اینترنت، تلفن همراه و... را زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و جوانان دانست و بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از این ابزار تاكید و خاطرنشان كرد: باید با مدیریت صحیح، فرهنگ بهره‌مندی درست از این فناوری‌ها را به فرزندان آموزش دهیم و اجازه ندهیم نوجوانان و جوانان به انحراف كشیده شوند.

 مشاور خانواده بلوغ زودرس را از آفات و آسیب‌های امروز جامعه خواند و گفت: رفت‌ و آمد به محیط‌های گناه‌آلوده و تحریك‌كننده جنسی دلیل ایجاد چنین آفاتی است؛ حضور نوجوانان و جوانان در محافل مذهبی و دینی راهكار حل این آسیب اخلاقی است؛ البته والدین باید توجه داشته باشند كه روی رفتارهای دینی فرزندان خود سخت‌گیری نكنند.


منبع: سایت شبکه قرآن و معارف سیما

خادم القرآن بازدید : 1537 شنبه 26 اسفند 1391 نظرات (199)

جسدی که معجزه ای از قرآن را اثبات کرد – عکس

 

به گزارش اروم نیوز ،  رئیس این گروه تحقیق و ترمیم حسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.

ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید

خادم القرآن بازدید : 1701 شنبه 21 بهمن 1391 نظرات (0)


علی امينی با 10 سال سن هم‌اكنون كل قرآن كريم را حفظ است و عامل موفقيت خود را توكل به خداوند و تشويق پدر و مادرش می‌داند؛ وی قرار است در مراسم اختتاميه جشنواره‌های قرآنی آيات به عنوان يك پديده قرآنی مورد تجليل قرار گيرد.


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ساعت
    ساعت فلش مذهبی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 901
  • کل نظرات : 413
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 3308
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 213
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 512
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,895
  • بازدید ماه : 2,895
  • بازدید سال : 100,740
  • بازدید کلی : 5,534,336
  • آمار به روایت وبگذر