loading...
پایگاه قرآنی-فرهنگی دارالقرآن
امین جوانمرد بازدید : 1748 چهارشنبه 11 شهریور 1394 نظرات (0)

سومین سفیر خاصّ از سفیران چهارگانه ی حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف, محدث, فقیه و متکلم شیعی ایرانی, حسین بن روح نوبختی است. وی در میان شیعیان بغداد از شهرت ویژه ای برخوردار بود و یکی از افراد مورد اطمینان و اعتماد محمد بن عثمان عمری به شمار می رفت. وی در دربار عباسی در زمان حیات نایب دوم, نفوذ فوق العاده ای داشت و از ناحیه برخی مقامات دولتی کمک های مالی به ایشان می رسید. [1] او در بین سالهای 305-326 ق به مدت بیست و یک سال به عنوان نائب امام زمان عجل الله فرجه الشریف واسطه بین امام و شیعیان بود؛ که این دوران مصادف با دو خلیفه عباسی به نام «مقتدر و راضی» بود. محمد بن عثمان در سال آخر عمر با برکش بسیار پیر و ناتوان شده بود؛ به طوری که در دو سال آخر زندگیشان (سالهای 304 و 305 ق), گرفتن اموال شیعیان را به حسین بن روح واگذار کرده بود. [2]

متن کامل در ادامه مطلب

امین جوانمرد بازدید : 1306 جمعه 07 فروردین 1394 نظرات (1)



حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در ذیل آیه 14 سوره عنکبوت درباره طول عمر امام زمان(عج) می‌نویسد:

«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاَّ خَمْسینَ عاماً فَأَخَذَهُمُ الطُّوفانُ وَ هُمْ ظالِمُونَ»­

و به راستى نوح را به سوى قومش فرستادیم، پس در میان آنان هزار سال، به استثناى پنجاه سال، درنگ کرد-ولى جز اندکى از مردم به سخن او گوش ندادند- پس طوفان (قهر خداوند) آنان را در حالى ­که ستمگر بودند، فرا گرفت.

نکته‌ها:

1. قرآن، با بیان عمر طولانى انسان­‌های گذشته، آن را امری ممکن و شدنی خوانده است.«أَلْفَ سَنَةٍ»

2. تنها پیامبرى که مدت رسالتش در قرآن بیان شده، حضرت نوح(ع) است، البته 950 سال، مدت رسالت آن حضرت تا زمان طوفان است، اما مدت پیامبری ایشان پس از طوفان و سال­‌های عمرش بیان نشده است.

3. عمر طولانى دادن به بشر، برای خداوند محال نیست؛ همان­گونه که او حضرت مهدى(عج) را قرن‌ها زنده نگه داشته تا حکومت عدل جهانى را بر پا کند، گر چه جسم تمام مردم پس از کهولت سن فرسوده می‌­شود، ولى آن حضرت به گفته بزرگان دین، همچنان در چهره انسان چهل­‌ ساله ثابت است و این جاى تعجب نیست.

در صورت همه‏ ما، موى ابرو و مژه ده‌‏ها سال ثابت است، در صورتى که موى سر و صورت همواره در حال تغییر و تحول است، با آنکه آب و غذا و هوا و محل هر دو مو، یکى است. آرى! خداوند می‌‏تواند انسانى را ثابت و دیگران را متغیر قرار دهد.

4. گاهی پرسیده می‌شود که چگونه عمر بیش از هزار سال حضرت مهدى(عج) را باور کنیم؟

پاسخ آن است که در آیه‏ 259 سوره‏ بقره مى‏‌خوانیم: شخصى ـ که به گفته‏ روایات و تفاسیر، عُزیر نام داشت ـ از کنار یک آبادى عبور می­‌کرد که دیوارهاى آن بر روى سقف‏هایش فرو ریخته بود و مشخص بود که مدتی طولانى از مرگ ساکنین آن­جا و زمان تخریبش می‌‌گذرد، با خود گفت: «خداوند چگونه ساکنین اینجا را پس از مرگشان زنده مى‌‏کند؟».

خداوند در همان لحظه جان او را گرفت و پس از صد سال زنده کرد و به او گفت: «چقدر درنگ کردى؟»، گفت: «یک روز یا بخشى از یک روز!»، خداوند فرمود: «نه؛ بلکه صد سال است که در اینجا مانده‏اى، به غذا و نوشیدنى خود که همراه داشتى، نگاه کن که با گذشت سال­ها تغییر نکرده است، به الاغ خود نگاه کن که هیچ اثرى از آن باقى نمانده است، ما زنده شدن تو را نشانه و حجتى براى مردم قرار مى‏‌دهیم، اکنون به استخوان‏هاى الاغ مرده خود بنگر و ببین که چگونه آن­ها را به هم پیوند مى‏‌دهیم و بر آن­‌ها گوشت مى‏‌پوشانیم و زندگى دوباره به آن مى‌­بخشیم‏».

بنابراین آیه، غذا و نوشیدنى به مدت صد سال تغییر نکرد، در حالى ­که به طور طبیعى می­‌بایست پس از چند روز فاسد مى‏شد، صد سال برابر 5200 هفته است و خداوند غذایى که فقط یک هفته سالم می­‌ماند را 5200 برابر عمر طبیعى‏‌اش سالم نگاه داشت، اکنون به سراغ عمر امام زمان(عج) مى‌‏رویم که هنوز حتى به حد 20 برابر عمر طبیعى نرسیده است، بنابراین نه دلیل عقلى بر محدود کردن عمر انسان داریم و نه عمر طولانى، چیز محالى است.

از طرفى تعجب ما از طولانى بودن عمر به خاطر مقایسه آن با خودمان و قدرت محدود خودمان است، در حالی ­که نمونه‏‌هاى دیگرى از طول عمر نیز در تاریخ و طبیعت وجود دارد؛ از جمله: مدت رسالت حضرت نوح(ع) 950 سال، اصحاب کهف و خواب چند صدساله آن­ها، عمر چندین هزارساله نوعى ماهى و برخى از درختان و... . آرى! خداوندى که به استخوان، قدرت شنیدن و به پیه چشم، قدرت دیدن مى‌‏دهد، مى‏‌تواند عمر انسان را نیز طولانى کند.

متأسفانه برخی در پذیرفتن مسائل منطقی دین، دیرباور هستند، اگر یک روزنامه‏ خارجى گفته باشد که یک ماهى در اقیانوس اطلس پیدا شده است که سه میلیون سال عمر دارد، فوراً باور می‌کنند، اما اگر 150 حدیث داشته باشیم که امام زمان(عج) زنده است و هزار و سیصد سال عمر دارد، مى‏‌گوید: از نظر علمى نمى‌‏شود!

منبع: خبرگزاری فارس

امین جوانمرد بازدید : 1685 چهارشنبه 04 تیر 1393 نظرات (1)

دیدار آن حقیقت بی نظیر را دوچندان می‌کند... به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در قرآن کریم، درباره مسایل آینده و حوادث آخرالزّمان و استیلای خوبی و خوبان بر جهان و حکومت یافتن صالحان ـ گاه به اشاره و گاه به تصریح ـ سخن گفته شده است. این گونه آیات را مفسران اسلامی با مستندات و مدارک درباره حضرت مهدی(عج) و ظهور آخرالزّمان دانسته اند. از جمله آیات مربوط به حضرت مهدی(عج) است:

1. وارثان خدا بر روی زمین

قال موسَی لِقومِهِ استَعینُوا با... و اصبِروا إنّ الأرض لِلّه یُورِثُهَا مَن یَشَآءُ مِنْ عِبادِهِ والعَاقبه لِلمُتّقین؛ موسی به قوم خود گفت: «از خدا یاری جویید و پایداری ورزید، که زمین از آنِ خداست؛ آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد می‌دهد؛ و فرجام [نیک] برای پرهیزکاران است».

امام باقر فرمود: ما در کتاب [حضرت] علی یافتیم که: زمین متعلق به خداست و به هر کس از بندگان خویش بخواهد وا می‌گذارد و سرانجام نیک از آنِ پرهیزکاران است. من و خاندانم کسانی هستیم که خدا زمین را به ما واگذار کرده و ما هستیم پرهیزکاران و همه زمین از آنِ ماست...

2- حکومت صالحان در زمین

ولَقَد کَتَبنَا فِی الزّبُورِ مِن بَعدِ الذّکرِ أنّ الأرضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصّالحُون؛ و در حقیقت، در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.

علی بن ابراهیم در تفسیرش از قول امام صادق(ع) در تفسیر این آیه «بندگان شایسته ام وارث زمین خواهند شد» آورده است که امام فرمود: مراد از بندگان شایسته حضرت قائم و یاران او هستند. و در روایت دیگری از قول امام باقر(ع) آمده است: مراد از بندگان صالح اصحاب حضرت مهدی(عج) هستند که در آخر الزمان می‌آیند.

متن کامل در ادامه مطلب

امین جوانمرد بازدید : 1140 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
دانلود جزوه آموزشی - تبلیغی
شناخت امام زمان (عج)، وظایف منتظران،
نشانه های آخرالزمان

 

 

 

سخن گردآورنده :

پژوهش حاضر با هدف بالابردن اطلاعات و آشنایی بیشتر مردم عزیز و دل پاک این جامعه شیعی و برادران اهل سنت ما با امام زمان (عج) و فتنه های آخرالزمان صورت گرفته است.

تنها راه رهایی از فتنه ها و گرداب های آخرالزمان یاری جستن از اهل بیت (ع) و توسل به آقا امام زمان ارواحنا فداه است. از مواردی که معصومین (ع) در زمان غیبت، به ما مردم منتظر، امر فرموده اند : پایداری بر دین، وفای به ولی فقیه و علمای دین، تقوا و ترک گناه، توبه، احیای امر به معروف و نهی از منکر و دعای بسیار برای فرج آخرین ذخیره الهی آقا صاحب الزمان (عج) می باشد.

همراه این مطالب دو فایل تصویری  ضمیمه می باشد :

1. سریال مستند ظهور (The Arrivals) : ساخته 2008 ، دارای 52 قسمت حدوداً 10 دقیقه ای با زیرنویس فارسی می باشد. این سریال به بررسی وضع کنونی سکولار (غیرمذهبی) جهان پرداخته و رازها و وقایع باورنکردنی را مبنی بر مدارک و شواهد فاش می سازد.

2. سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع شیطان پرستی (Satanism)  : این سخنرانی در آبانماه سال 89 در شهر نیشابور ارائه شده است. استاد رائفی پور در این سخنرانی 4 جلسه ای به بررسی کامل شیطان پرستی از آغاز تا کنون و ارتباط آن با ابرقدرت های کنونی جهان پرداخته و  مباحث جذاب و ادله تئوری و تصویری دقیقی را در این رابطه بیان می کند.

فایل ها را  از لینک های زیر دانلود فرمائید :

لینک سریال ظهور :   http://forum.bidari-andishe.ir/thread-11.html

 

لینک سخنرانی :      http://www.zahra-media.ir/raefipour/?p=192

 

لینک دانلود جزوه :

 

http://freeupload.ir/wr4wsxi6ei0j/____________________________.rar.html

یا

 

 

http://www.axopic.com/do.php?filename=1398581566641.rar

یا

http://uupp.tk/do.php?id=315

فرمت : PDF

تعداد صفحات : 22

 حجم فایل فشرده : 951.343 کیلوبایت

بسیار پسندیده است که این جزوه آموزشی- تبلیغی را به اقوام، دوستان و همکاران خود هدیه دهید.

"تقدیم به وجود مطهر آقا صاحب الزمان روحی فداه "

 

گرد آورنده : مدیر وبلاگ

taavus.blogfa.com

امین جوانمرد بازدید : 1519 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (2)

 

 

پاسخ آیت الله بهجت به یک پرسش مهدوی؛

 

نامه اعمال ما به امام زمان(عج) عرضه می شود؟

 

از آیــــــت الله محمدتقی بهجت(ره) پرسیده شد: آیا نامه اعمال ما به امام

 

 زمان(عج) عرضه مـــــــــــــی شود؟ و آن حضرت اعمال ما را می بینند؟

 

یکی از آسیب های مفهوم مهدویت فعالیت مستمر فرقه های دست ساز نوظهور است که با شبهه پراکنی درخصوص معارف مهدویت سعی در ورود معانی دروغ به این فرهنگ دارند. از این رو لازم است درراستای مقابله با این فعالیت های ویرانگر آموزش ها، انتقال و ترویج مفاهیم مهدوی در فضای مجازی به صورت گسترده بیان شود.

 

از این رو پاسخ به برخی پرسش های مهدوی در این فضا امری لازم و ضروری به نظر می رسد، خبرگزاری شبستان در این راستا با ارائه پرسش های مهدوی و پاسخ به آنها از طریق عالمان و عارفان به این حوزه سعی دارد، منطق مقابله با این شبهات را به علاقه مندان به این حوزه ارائه دهد.

 

از آیت الله محمدتقی بهجت(ره) پرسیده شد:

 

آیا نامه اعمال ما به امام زمان(عج) عرضه می شود؟ و آن حضرت اعمال ما را می بینند؟

 

آیت الله بهجت پاسخ دادند:

 

اعمال بندگان در هر هفته دو روز (دوشنبه و پنجشنبه) به ایشان عرضه می شود. همان قدر می دانیم که آن طوری که باید باشیم، نیستیم. چیزی که باعث شرمندگی و خجالت زدگی ما می شود این است که حضرت همه چیز را می دانند و همه چیز را می شنود، آن ها "عین الله الناظره اذن الله السامعه الواعیه" می باشند.

 

ما چه کار کردیم برای قرب و نزدیک شدن به آن ها؟ شما که طالب حضور و ظهورید، چرا کاری نمی کنید که همیشه خودتان را پیش آن حضرت ببینید؟! او ما را می بیند و ما او را نمی بینیم! پس چرا اینقدر دوریم؟ بعضی ها خیال می کنند ائمه نمی شنوند و یا مثل مرده های ما هستند.

 

یکی از سنی مذهب ها از جلوی سرداب مقدس سامراء رد می شد، شنید صدای یک نفر را که داخل سرداب بود مرتب می گفت: یا صاحب الزمان یا صاحب الزمان! آن عابر با لحن مسخره ای گفت: یا صاحب الزمان! یا صاحب الزمان! آنقدر بگو تا جوابت را بدهد!! این ها نمی فهمند، حماقت محض دارند! ائمه(ع) عین الله الناظره و اذنه الواعیه هستند. اگر حرفی زده شود حتی قبل از آن که دیگران که در مجلس هستند، بشنوند آن ها می شنوند.

 

امین جوانمرد بازدید : 1521 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

انسانهایی که هیزم جهنم اند

 

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله ربّ العالمين و الصلاة و السلام علي جميع الأنبياء و المرسلين سيّما خاتمهم و أفضلهم محمد و أهل بيته الأطيبين الأنجبين سيّما بقيّةالله في العالمين بهم نتولّي و من أعدائهم نتبرّءُ الي الله!

 

اعظم الله اجورنا و اجوركم بمصابنا بالحسين(عليه السلام) و جعلنا و ايّاكم من الطالبين لثاره(عليه الصلاة و عليه السلام(

 

مقدم شما علما, فضلا, بزرگواران حوزوي و دانشگاهي و عزيزان سپاهي و برادران و خواهران را گرامي مي‌دارم از ذات اقدس الهي مسئلت مي‌كنيم همه شما را عالمان ربّاني قرار بدهد خدمات همه شما مخصوصاً بزرگواراني كه متعهّد خدمات سلامت حوزه‌هاي علميه هستند مشمول ادعيه زاكيّه وليّ عصر باشند!

 

از نظر سير بحث اخلاقي به اين‌جا رسيديم كه ذات اقدس الهي به ما فرمود خودتان را از آتش حفظ كنيد آتشي كه موادّ اصلي سوخت و سوز آن, خود انسان است آن آتش‌گيره و آتش‌زنه آن, خود انسان است كساني هم كه در اين كوره انداخته مي‌شوند هم خود انسان‌ها هستند; يعني اضلاع سه‌گانه اين مثلث را خود انسان تشكيل مي‌دهد. فرمود از چنين آتشي خودتان را حفظ كنيد ﴿قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَاراً﴾ كه ﴿وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ﴾[1] راه حفظش هم ايمان است

امین جوانمرد بازدید : 1138 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

 

 

ـ ملائکه کسانی که ازدواجشان را به تاخیر می‌اندازند ، لعنت می‌کنند

 

ـ شخصی که زن نمی گیرد، در حالی که تمکن مالی هم دارد، از ترس اینکه مبادا بچه دار شود، خداوند او را لعنت می کند و ملائکه هم آمین می گویند.

 

وقتی درشکه‌چی‌ سر آیت‌الله مجتهدی کلاه گذاشت

ملا محمدعلی مجتهد، معروف به مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی از علمای بنام تهران بود که سال 86 بدرود حیات گفت، اما سخنرانی‌ها و پندهای عرفانی و اخلاقی وی به یادگار مانده است و می‌توانیم هر چند به صورت مجازی هم که شده پای درس این استاد اخلاق تلمذ کنیم.

 

آیت‌الله مجتهدی رابطه خوبی با طلاب داشت، طوری که فضای گرم و صمیمی بر حوزه علمیه‌شان حاکم بود. این استاد برجسته اخلاقی، مباحث را چنان رسا ارائه می‌‌داد که بر دل می‌‌نشست؛ به طوری که حتی هم ‌اکنون نیز نشستن پای صحبت و کلاس اخلاق ایشان خالی از لطف نیست.

 

مشمولین لعنت ملائکه

 شش نفر هستند که خدا آنها را لعنت می کند و ملائکه هم آمین می گویند. اگر خدا لعنت کند و ملائکه هم آمین بگویند، یعنی دعا مستجاب است. حال این افراد چه کسانی هستند:

 

اول: کسانی که ازدواجشان را به تاخیر می اندازند.

 

 

اول کسی که زمان ازدواجش رسیده، تمکن مالی هم دارد، اما با خودش می گوید: من اگر زن بگیرم، بچه دار می شوم، بنابراین، زن نمی‌گیرم! چرا ازدواج نمی کنید و زن نمی گیرید، در حالی که در حدیث داریم: «شرار موتاکم العزاب»؛ بدترین مردگان شما عزب‌ها هستند.

 

چرا ازدواج نمی کنید، خداوند همانطور که به تو روزی می دهد، به اولاد و فرزندانت هم روزی می دهد. هر آن کس که دندان دهد نان دهد.

زمانی که ما بچه بودیم، کلاس دوم یا سوم دبستان، در یکی از کتاب های درسی‌مان نوشته بود: کسی بچه دار شده بود و بچه دندان درآورده بود و پدر غصه می خورد که:یکی طفل دندان برآورده بود/ پدر سر به فکرت فرو برده برد.

 

پدر گوشه ای نشسته بود و با خود فکر می کرد که بچه ام در حال دندان درآوردن است، الان من از کجا نان بیاورم و به او بدهم که زنش او را موعظه کرد و گفت: هر آن کس که دندان دهد، نان دهد! غصه آب و نان فرزندمان را مخور!

 

حالا بعضی ها هستند که نمی خواهند بچه دار شوند به این خاطر که می گویند اگر بچه دار شویم، نمی توانیم اداره اش کنیم، این شخص که زن نمی گیرد، در حالی که تمکن مالی هم دارد، از ترس اینکه مبادا بچه دار شود، خداوند او را لعنت می کند و ملائکه هم آمین می گویند.

 

دوم وسوم: مردی که خود را شبیه زنان می کند و برعکس

 

مردی که خودش را به صورت زن‌ها در می آورد: انگشتر طلا و گیس و لباسی که انسان مرتب شک کند که این مرد است یا زن؟ مردی که خودش را به شکل زن ها در می آورد، مورد لعنت خداست و ملائکه هم آمین می گویند.

 

شخصی که اینک در قید حیات نیست و من او را می شناختم، می گفت: بچه ام به من می گفت: مامان! چون این شخص قیافه زن ها را داشت، بچه اش شک کرده بود که این بابا است یا مامان! و می گفت: حالا هم که هنوز بزرگ شده هنوز به من می گوید: مامان!

 

یکی از علما می گفت: من با آقای کار داشتم، به در منزلشان رفتم، آن شخص خودش آمد دم در، اما من فکر کردم که عیالش هست! من سرم پایین بود، زیرچشمی نگاه کردم، به خاطر سر و وضع لباسش فکر کردم خانمش هست. گفتم: خانم، بروید به آقا بگویید بیاید.

او گفت: من خودم هستم.  نگاه کردم، دیدم خودش هست.

 

 

 

امین جوانمرد بازدید : 1269 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

 ( آيا گناهانت تو را بدحال مي كند؟! )

 

حالا واجبات اثر میکند و به درد خور میشود. نتیجه اش این است که شما وزن پیدا میکنید. آدم اگر وزن پیدا کند، در مقابل گناه نمیلرزد. میتواند به راحتی و کاملا مقاومت کند..

 

 

 

 

 

 


أعوذ باللهِ من الشَّیطانِ الرَّجیم. بسم اللهِ الرَّحمن الرَّحیم. الحَمدُ للهِ رَبِّ العالمین وَ لا حَولَ وَ لا قوَة إلا بالله العَلیِّ العَظیم وَ الصَّلاة وَ السَّلام عَلی سَیِّدِنا وَ نبیِّنا خاتم الأنبیاء وَ المُرسَلین أبِی القاسِم مُحمَّد وَ عَلی آلِهِ الطیِبینَ الطاهِرینَ المَعصومین سِیَّما بَقیة اللهِ فِی الأرَضین أرواحُنا وَ أرواحُ العالمینَ لِترابِ مَقدَمِهِ الفِداء وَ لعنة الله عَلی أعدائِهم أجمَعین إلی یَوم الدّین

 

 

 

یک فرمایشی از حضرت صادق علیه السلام است که از این نوع سخنان از ائمه متعدد داریم. قال ابوعبدالله علیه السلام مَن سَرَّتهُ حَسَنـَتـُهُ، وَ ساءَتهُ سَيِئـَتـُهُ فـَهُوَ مُؤمِن هرکس که کارهای خوبش او را شادمان کند و کارهای بدش او را بدحال و ناراحت کند و اوقاتش را تلخ کند، مومن است. یک مرتبه اتفاقی برایش یک گناه یپیش آمد. لغزید یا عصبانی شد یا حرفی از دهانش در آمد. اشتباه کرد و چشمش یک جایی را نگاه کرد که نباید نگاه کند، بعد تا مدتهاي مدید ناراحت است. و مثلا اگر یک خدمتی کرده یا مشکل کسی را حل کرده یا فرض کنید خدا مرحمت کرده و توفیق یافته که به زیارت حضرت رضا علیه السلام برود و از این قبیل موارد، از اینکارها شادمان میشود....

 

 

امین جوانمرد بازدید : 1379 سه شنبه 10 دی 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

نفس، دشمن‌ترین دشمنان

 

 

 

در آثار معرفتی ما و معارف اسلامی ما هم این وجود دارد که نقطه مرکزی انحراف و فریب، امیال و هواهای نفسانی است؛ «أَعْدَی عَدُوِّکَ نَفْسُکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ» همین موجب می‌شود که انسان بر سر دو‌راهی‌ها که رسید، راه اشتباه را انتخاب کند. بحث، بحث انتخاب است. خود انسان انتخاب می‌کند و مسأله دل بردن و سلب اختیار مطرح نیست، بحث دل‌دادگی به دنیاست. این حرف‌ها اشتباه است؛ چون دنیا هیچ وقت دل آدم را نمی‌برد، بلکه انسان خودش دل به او می‌سپارد. سر دوراهی هم که رسیدیم، آن‌جا است که هواهای نفسانی، انتخاب من را برای تشخیص مسیر سعادت به سمت خویش سوق می‌دهد و این قهری است. نفس به سوی چیزهایی دعوت می‌کند که هم‌سو با تمایلات نفسانی، شهوت و غضب من است. شهوت در ارتباط با مال و غضب در ارتباط با جاه و ریاست است. این خلاصه بحث‌ ما بود.

 

 

 

آخرین خطبه پیغمبر اکرم(ص)

 

 

 

لذا مسأله دو راهی را در روایات داریم. در یک روایت داریم که انسان بر سر دوراهی که قرار می‌گیرد، انتخابش چه اثری خواهد داشت. این روایت یک مقدمه دارد که می‌خواهم ابتدا آن را بگویم. پیغمبراکرم(ص)  در مدت عمرشان برای مسلمین خیلی خطبه خوانده است. آخرین خطبه‌ای را که پیغمبر اکرم(ص)  خواندند و بعد از آن هم وفات کردند، این خطبه است. این جملات برای آخرین خطبه‌ی پیغمبر است که حضرت بعد از آن دیگر خطبه نخواند. من بخشی از آن را برای‌تان می‌خوانم.

 

 

 

حضرت فرمود «ألَا وَ مَنْ عَرَضَتْ لَه الدُنْیا و الآخِرَةٌ؛ کسانی‌که بر سر دوراهی دنیا و آخرت قرار بگیرند» «فَاخْتَارَ الدُّنْیَا عَلَی الْآخِرَةِ لَقِیَ اللَّهَ یَوْمَ الْقِیَآمَة وَ لَیْسَتْ لَهُ حَسَنَةٌ یَتَّقِی بِهَار النَّارَ؛ و دنیا را بر‌‌گزینند، در قیامت خدا را ملاقات می‌کنند، در حالی‌که هیچ سپری از حسنات در برابر آتش جهنم ندارند. کسانی که سر دوراهی قرار می‌گیرند و سراغ تمایلات نفسانی‌شان می‌روند، بدانند که وقتی قیامت شود، تعبیر لقای الهی برای اشاره به قیامت است، دیگر چیزی ندارد که بخواهد با آن جلوی جهنم را بگیرد

 

 

 

«وَ مَنِ اخْتَارَ الْآخِرَةَ عَلَی الدُّنْیَا لَقِیَ اللهَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ هُوَ‌ عَنهُ رَاضٍ؛ و هر که آخرت را برگزیند، روز قیامت خدا را در حالتی ملاقات می‌کند که از او راضی است.» سر دوراهی که قرار گرفت، نگاه کند و ببیند که مشروع است یا نامشروع. دنیایی که در این‌جا آمده است، دنیای نامشروع است. کسی که دنیای نامشروع را کنار گذاشت و سراغ قیامت رفت؛ یعنی سراغ چیزی رفت که رضایت الهی در آن است، در روز قیامت، ملاقاتش با حق در حالی است که خدا از او راضی است.

 

 

امین جوانمرد بازدید : 1959 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (11)

دانلود کتاب در محضر آيت الله بهجت رحمه الله علیه

کتاب در محضر آيت الله بهجت رحمه الله علیه

در این ساعت از سایت دارالقرآن کتاب در محضر آيت الله بهجت رحمه الله علیه را به منظور بالابردن سطح آگاهی و بینش دوستان نسبت به این عالم بزرگوار و همچنین استفاده از نکته ها و پندهای ایشان در متن زندگی به منظور سعادت دنیوی و اخروی بر روی سایت قرار میگیرد.امید است استفاده لازمه از این کتاب ببرید.

جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

 


 

 

امین جوانمرد بازدید : 1101 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)


دوازدهمین پیشوای معصوم (ع)، حضرت حجة بن الحسن المهدی امام زمان (عج)، در نیمه شعبان سال 255 هجری در شهر سامّراء دیده به جهان گشود. او همنام پیامبر اسلام(ص) و هم کنیه آن حضرت (ابوالقاسم) است. پدر بزرگوارش، پیشوای یازدهم، حضرت امام حسن عسکری ع و مادرش بانوی گرامی، «نرجس» است که به نام ریحانه، سوسن، صفیل نیز از او یاد شده است. نرجس خاتون از نظر فضیلت و معنویت تا آن حد والا بود که «حکیم» خواهر امام هادی ع که خود ازبانوان عالیقدر خاندان امامت بود، او را سر آمد و سرور خاندان خویش و خود را خدمتگزار او مینامید.

امین جوانمرد بازدید : 1247 چهارشنبه 29 خرداد 1392 نظرات (0)

استاد پناهیان | عمل کردن بر اساس جامعه مهدوی جرات میخواد ..!

 

کلیپ صوتی فوق العاده زیبا با عنوان (عمل کردن بر اساس جامعه مهدوی)

+

همراه با توصیه به جوانان در مورد مراسم ازدواج

جهت دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

امین جوانمرد بازدید : 1622 جمعه 10 خرداد 1392 نظرات (0)

کم توجهی والدین به تربیت دینی فرزندان، به ویژه در کودکی و نوجوانی، نقش مهمی در بی اعتقادی جوانان به امور دینی دارد. اگر کودک در محیطی رشد کند که اعضای آن به مسائل دینی و عبادی بی اعتنا هستند و خود را در قبال آن مسؤول نمی‌دانند، بی شک، این کودک نیز در جوانی و بزرگسالی از مذهب و عبادت، گریزان خواهد بود. والدین باید تربیت درست و اسلامی فرزندشان را از دوران کودکی آغاز کنند و راهنمای خوبی برای دوران نوجوانی و جوانی فرزندشان باشند؛ زیرا در بزرگسالی، شخصیت فرد به طور کامل شکل گرفته و تغییر و اصلاح آن، بس دشوار است.

محیط خانواده

کم توجهی والدین به تربیت دینی فرزندان، به ویژه در کودکی و نوجوانی، نقش مهمی در بی اعتقادی جوانان به امور دینی دارد. اگر کودک در محیطی رشد کند که اعضای آن به مسائل دینی و عبادی بی اعتنا هستند و خود را در قبال آن مسؤول نمی‌دانند، بی شک، این کودک نیز در جوانی و بزرگسالی از مذهب و عبادت، گریزان خواهد بود. والدین باید تربیت درست و اسلامی فرزندشان را از دوران کودکی آغاز کنند و راهنمای خوبی برای دوران نوجوانی و جوانی فرزندشان باشند؛ زیرا در بزرگسالی، شخصیت فرد به طور کامل شکل گرفته و تغییر و اصلاح آن، بس دشوار است.

متن كامل در ادامه مطلب

امین جوانمرد بازدید : 1095 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

معنويت و رشد آن در دين تحت عناوين خاصّي آمده كه هر كدام مسير واحدي دارند. آن واژه‏ها عبارتند از: اطاعت و فرمانبرداري؛ قرب و نزديك شدن به خداوند؛ انقطاع و بريدن از غير خدا و فقط اطاعت او؛ عبوديت و بندگي حق و رهايي از غير؛ خلوص و اخلاص و مراتبي كه ديگر انگيزه‏اي غير از رضايت حق در حركات نباشد؛ تزكيه و پاك نمودن خويش از هر آلودگي نفساني.
اين همه حالاتي هستند كه حاكي از گرايش بالاي معنوي در مؤمن هستند، امّا مسير اين مراحل همه از شناخت و سپس عشق و ايمان شروع مي‏شود. شناخت خدا و مهر و لطف و وفاي اوست كه در انسان عشقي را پايه مي‏ريزد كه به ايماني برتر دست مي‏يابد و سپس اطاعت و عمل در مراتب گوناگون آن شكل مي‏گيرد. در اين باره خودشناسي و خداشناسي و مطالعه كتابهاي اخلاقي و اسوه‏ها و مناجاتهاي عميق ائمه«عليهم السلام» راه را هموار مي‏سازد و همتي را بارور مي‏كند، تا به احساس دلخواه دست يابيم؛ گرچه در مراتب اين ادراك نبايد هدف لذّت روحي باشد و اطاعت و عمل به تكليف بر همه چيز مقدّم است.
توجّه به موانع حركت و درك معنويّت بسيار مهم است. مثلاً گاهي بخل و عدم انفاق همه احساسهاي معنوي را كور مي‏كند. ممكن است جواني كه در سنين ازدواج است و بايد ازدواج كند، از اين كار خودداري كرده و بخواهد با رفتن به حج درجات معنوي كسب كند. در حالي كه پيامبر اكرم«صلي الله عليه وآله» فرموده‏اند: «ازدواج كسب نيمي ازدين است». پس در سير معنوي بايد هم به روشها، هم به مراحل و هم به موانع توجّه داشت.
در آيه زيبايي از قرآن مي‏خوانيم: «يضع عنهم اصرهم و الاغلال التي كانت عليهم»(2). پيامبران سنگينيها و زنجيرها را از پاي انسانها برمي‏دارند پس بايد در خويش تأمّلي كرد و اين زنجيرها را برداشت. اين موانع و زنجيرها عبارتند از: دلبستگي به تعريف و ستايش مردم، وسوسه‏هاي شيطاني، هواهاي نفس و جلوه‏هاي دنيا. چاره كار نيز در عشق و ايمان بزرگتر است، كه اين زنجيرها را بگسلد. معرفت و مقايسه آنچه راه حق مي‏دهد و آنچه اين موانع و زنجيرها مي‏دهند، انسان را به عشق و ايماني بزرگتر، يعني عشق به اللَّه رهنمون مي‏سازد.

« بخش پاسخ به سؤالات »

2) سوره اعراف، آيه 157.

منبع:ایپرسش دات آی آر

امین جوانمرد بازدید : 1316 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)

http://upaj.tk/images/kwldgtt1ya3a9xf3wnj.jpg

مثالی کوتاه از اهمیت سوره توحید

در نماز بعد از سوره حمد باید یکی از سوره های قرآن خوانده شود که نماز گزار میتواند هرسوره ای را انتخاب کند(جز  چهار سوره ای که سجده واجب دارند) اما در میان سوره ها سوره توحید ترجیح دارد و لذا در روایات به ما سفارش شده است در هر شبانه روز لااقل در یکی از رکعت های نمازتان این سوره را بخوانید تا از نمازگزاران واقعی باشید. 

سعد بن معاذ یکی از یاران و سرداران لشگر رسول خدا(ص) بود که قبرش در قبرستان بقیع مدینه است.در تشییع جنازه او پیامبر(ص) پا برهنه شرکت کرد و فرمود:نودهزار فرشته از آسمان برای تشییع سعد آمده اند.

پیامبر(ص) از جبرئیل پرسیدند:دلیل نزول تو و این همه  فرشته برای تشییع جنازه سعد بن معاذ چیست؟ جبرئیل فرمود:اودر هر حال چه ایستاده، چه نشسته، چه سواره و چه پیاده سوره((قل هو الله احد)) میخواند.

 گرچه این سوره کوچک است اما محتوای آن بسیار بالاست،چنانکه امام سجاد(ع) می فرماید:خداوند چون میدانست در آینده افراد دقیق و عمیقی پیدا می شوند این سوره و همچنین آیات اول سوره حدید را نازل کرد.

منبع:کتاب نماز

تالیف:حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی

امین جوانمرد بازدید : 1338 شنبه 05 اسفند 1391 نظرات (0)

http://upaj.tk/images/jotwr8z0a0515h23f9u8.jpg

أَعُوْذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یَا قَوْمِ إِنَّمَا هَذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا مَتَاعٌ وَإِنَّ الْآخِرَةَ هِیَ دَارُ الْقَرَارِ

ای قوم من این زندگی دنیا تنها کالایی [ناچیز] است
و در حقیقت آن آخرت است که سرای پایدار است

(آیه ۳۹ سوره غافر)
صدق الله العلی العظیم

امین جوانمرد بازدید : 1426 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (2)

http://upaj.tk/images/u4ccx11qtg3w3oy74q1j.jpg

مسأله مهمّی که همیشه در طول تاریخ پر افتخار اسلام مایه امید مسلمانان و به ویژه «شیعیان» منتظر بوده است، وعده های تخلّف ناپذیر الهی در مورد آینده اسلام و پیروزی نهایی مؤمنان و مستضعفان و محرومان می باشد.

آیین مبین اسلام از همان آغاز پیدایش خود و حتّی از همان نخستین سال های ظهور پیامبر گرامی (صلی الله علیه وآله وسلم) پیوسته مسلمانان را به آینده ای درخشان امیدوار ساخته است.

 

مسلمانان و به خصوص شیعیان نیز از همان روزگار بعثت رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) تا به امروز بر اثر همان وعده هایی که پیامبر بزرگوار اسلام به وسیله آیات روحبخش و دلنواز قرآن کریم بدانها داده است، با اعتقادی عمیق و راسخ تمامی آن وعده ها را جدّی گرفته، و علی رغم همه مشکلات و مصایبی که در دوران های مختلف تاریخ اسلام دیده اند، هرگز امید خویش را از دست نداده و همواره این اعتقاد اصیل اسلامی را نصب العین خود قرار داده اند.

***متن کامل در ادامه مطلب***

امین جوانمرد بازدید : 1293 یکشنبه 01 بهمن 1391 نظرات (0)

http://www.khabaronline.ir/Images/News/Smal_Pic/images/position1/2011/7/11-7-17-4375811-7-16-15441010.jpg

۱ . از خداوند ـ جل جلاله ـ بترسید و تقوا پیشه کنید.

 

2. به ما در بیرون آوردن شما از فتنه و امتحانی که بر شما روی آورده است کمک کنید.

3. عهد می‌کنم که هر کدام از شیعیان که راه تقوا را در پیش گیرد و هر آنچه که لازم است [و حق خداست] از مال خود خارج کند، از فتنه‌ی گمراه‌کننده و رنج‌های ظلمانی در امان باشد.

4. هر کدام از شیعیان، در بخشش اموالی که خداوند به او داده به کسانی که خداوند فرمان داده است بخل ورزد، در دنیا و آخرت زیانکار خواهد بود.

5. اگر شیعیان ما در وفا نمودن به عهد و پیمانی که از ایشان گرفته شد، همسو و یک‌دل شوند، دیدار ما از ایشان به تأخیر نخواهد افتاد.

6. ظهور ما به تأخیر نیفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندی که از ایشان سر می‌زند و خبر آنها به ما می‌رسد. (توقیع به شیخ مفید)

7. از خدا بترسید ؛ و از ما اطاعت کنید ؛ و از راه راست منحرف نگردید.

8. نیت خود را ـ مطابق سنت آشکاری که به شما گفتم ـ با دوستی، به سوی ما برگردانید.

(توقیع به ابن ابی‌غانم قزوینی و جماعتی از شیعیان)

۹. اموال شما (خمس و زکات) را قبول نمی‌کنیم مگر اینکه پاک و طاهر باشد... هر کس می‌خواهد عمل کند و هر که نخواهد نکند؛ چرا که ما به آنچه شما دارید نیازی نداریم.

10. ظهور و فرج در دست خداست و کسانی که وقت رای آن تعیین می‌کنند "دروغگو " هستند.

11. در مسایلی که روی می‌دهد به فقهاء مراجعه کنید؛ زیرا که ایشان حجت من بر شمایند و من حجت خدایم بر ایشان...

12. منتفع شدن از من در ایام غیبتم، مانند استفاده از خورشید است زمانی که ابر روی آن را پوشانده باشد.

13. درباره چیزهایی که به درد شما نمی‌خورد سؤال نکنید، و در دانستن چیزهایی که از دانستن آنها معاف شده‌اید خود را به سختی نیاندازید.

14. برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید ؛ چرا که همین فرج شماست. (توقیع به اسحاق بن یعقوب)

15. هر کس بدون اجازه ما در اموال مربوط به ما (خمس، زکات و وقف) تصرف کند، از جمله ظالمین است و ما در روز قیامت شاکی او خواهیم بود. (توقیع به محمد بن جعفر اسدی)

16. آیا نمی‌دانید که خداوند از زمان حضرت آدم تا حال، برای مردم ملجأ و پناهی قرار داده که به ایشان پناه برند و راهنمایانی تعیین کرده که به سبب آنها هدایت یابند. هر زمان که نشانه‌ای از آنان پنهان شد نشانه‌ی دیگر آشکار گردید و هر وقت که ستاره‌ای از ایشان غروب کرد ستاره‌ی دیگر طلوع نمود ؛ و وقتی که خدای عزوجل امام حسن عسکری (ع) را به سوی خود برد گمان ننمایید که واسطه میان خود و مخلوقاتش را قطع نموده است. هرگز چنین چیزی نشده و نخواهد شد تا وقتی که قیامت برپا شود. (توقیع به محمد بن ابراهیم بن مهزیار)

17. آیا نمی‌دانید که روی زمین از حجت خدا خالی نمی‌گردد ؛ خواه آن حجت، ظاهر باشد و خواه پنهان.

18. مردم پیروی از خواهش‌های نفسانی را از خود دور کنند ؛ و همانگونه که ]پیش از غیبت[ رفتار می‌نمودند رفتار کنند ؛ و امری که از آنان پوشیده و پنهان شده است را جستجو ننمایند... و بدانند که حق با ما و در نزد ماست.

منبع:http://rostammamizadeh.blogfa.com

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ساعت
    ساعت فلش مذهبی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 901
  • کل نظرات : 413
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 3308
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 213
  • بازدید امروز : 63
  • باردید دیروز : 512
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 2,885
  • بازدید ماه : 2,885
  • بازدید سال : 100,730
  • بازدید کلی : 5,534,326
  • آمار به روایت وبگذر