loading...
پایگاه قرآنی-فرهنگی دارالقرآن
امین جوانمرد بازدید : 1356 شنبه 25 مرداد 1393 نظرات (2)

روايات متعددى در فضيلت اين سوره از پيامبر گرامى اسلام (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) و بعضى از ائمه اهلبيت (عليهم السلام ) نقل شده است ، از جمله :
در حديثى از پيامبر (صلى اللّه عليه و آله و سلّم ) مى خوانيم :
من قرء سورة لقمان ، كان لقمان له رفيقا يوم القيامة ، و اعطى من الحسنات عشرا بعدد من عمل بالمعروف و عمل بالمنكر: ))
كسى كه سوره لقمان را بخواند لقمان در قيامت رفيق و دوست او است ، و به عدد كسانى كه كار نيك يا بد انجام داده اند (به حكم امر به معروف و نهى از منكر در برابر آنها) ده حسنه به او داده مى شود))
و در حديث ديگرى از امام باقر (عليه السلام ) مى خوانيم :
من قرء سورة لقمان فى ليلة و كل الله به فى ليلة ثلاثين ملكا يحفظونه من ابليس و جنوده حتى يصبح ، فاذا قرئها بالنهار لم يزالوا يحفظونه من ابليس و جنوده حتى يمسى :
((كسى كه سوره لقمان را در شب بخواند، خدا سى فرشته را مامور حفظ او تا به صبح در برابر شيطان و لشكر شيطان مى كند، و اگر در روز بخواند اين سى فرشته او را تا به غروب از ابليس و لشكرش محافظت مى نمايند.
بارها گفته ايم و باز هم مى گوئيم كه اينهمه فضيلت و ثواب و افتخار براى خواندن يك سوره قرآن به خاطر آنست كه تلاوت مقدمه اى است براى انديشه و فكر و آن نيز مقدمه اى است براى عمل و تنها با لقلقه لسان نبايد اينهمه فضيلت را انتظار داشت)

تفسير نمونه جلد 17 صفحه 7

انجمن ایه های انتظار

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط نرگس الف در تاریخ 1394/07/22 و 21:05 دقیقه ارسال شده است

با تشکر از زحماتتان بنده حقیر درخواب حضرت علی ع سفارش به ابن سوره داشتند واز حب دنیا پرستی میفرمودند که تا حتی خیلی از مومنین دلبسته دنیا هستند .خدا نگهدار

این نظر توسط مذهبی - تشنه ولایت در تاریخ 1393/07/02 و 15:14 دقیقه ارسال شده است

ضمن سلام و خدا قوت خدمت شما دوست عزیز... همسنگر گرامی بابت وبلاگ قشنگت ازت تشکر میکنم و بسیار خرسند می شوم که شما هم به من سربزنید و با نظرات گرانبهاتون بنده را یاری برسانید. لازم به ذکر است که به اطلاع شما برسانم من چند ماهی است شما را لینک کردم اما از سمت شما خبری نشده خوشحال می شوم در صورت تمایل مرا با نام مذهبی - تشنه ولایت لینک بفرمایید.با آرزوی سربلندی و موفقیت در این راه پر سعادت برای شما دوست خوب،حق نگهدار.
http://mazhabha.blogsky.com
پاسخ : سلام. لینک شدید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ساعت
    ساعت فلش مذهبی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 901
  • کل نظرات : 413
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 3308
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 97
  • باردید دیروز : 143
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 240
  • بازدید ماه : 3,775
  • بازدید سال : 101,620
  • بازدید کلی : 5,535,216
  • آمار به روایت وبگذر