در این ساعت از پایگاه قرآنی دارالقرآن، کلیپ نظر استاد رحیم پور راجب عمامه های انگلیسی و مداحان جعلی را برایتان آماده کرده ایم که امیدوارم مورد استفاده و توجه برادران و خواهران مسلمان واقع شود .
در این ساعت از پایگاه قرآنی دارالقرآن، کلیپ نظر استاد رحیم پور راجب عمامه های انگلیسی و مداحان جعلی را برایتان آماده کرده ایم که امیدوارم مورد استفاده و توجه برادران و خواهران مسلمان واقع شود .
بیانات استاد «رحیم پورازغدی» در پاسخ به این سوال که «آیا چیزی به نام حقوق بشر استاندارد جهانی به عنوان یک حقیقت عام فرادینی و بشری وجود دارد یا نه؟ و آیا نظام لیبرالیستی حقوق بشر مستحق جهانی شدن است یا نه؟»
کسانی که حیا ندارند، عقل و دین هم ندارند. «لا دین لمن لا حیاء له»؛ کسی که حیا ندارد شرم ندارد.
گویا روایت لا دین لمن لا حیاء له را جدی نگرفته ایم ... چه شده این حرف ها دیگر خواهانی ندارد که هیچ ، بابی شده است برای مسخره کردن دیگران ...
اخیراً درباره کسی که فحاشی می کند می گویند ادبیاتش خوب نیست.
فحاشی می کند ولی جامعه با این ضد هنجار برخورد مسالمت آمیز دارد یا بهتر بگوییم آن را توجیه میکند که چیز مهمی نیست، فقط ادبیاتش خوب نیست. یا وقتی به کسی تذکر می دهی که غیبت نکن، خیلی راحت از کنار آن با این توجیه که مشغول درد و دل کردن هستم، می گذرد.
غیبت ها، بد حجابی ها، بی غیرتی ها و بسیاری از نا بهنجاری ها این قدر در جامعه دیده شده است و چشم به آن عادت کرده و توجیه شده است که دیگر حتی تیتر ناهنجار بودن آن را نیز پاک کرده ایم و آن را بد عادتی یا حتی تأسف بارتر به یک نوع مد تبدیل کردهایم.
حال آنکه واضح و مبرهن است در همه ی این موارد آنچه که وجود ندارد شرم و حیا از انجام این معاصی است. این گونه رفتارها نه تنها از نظر شرع مورد قبول نیست، حتی عقل نیز آن را به عنوان یک رفتار نابهنجار رد می کند.
ادامه مطلب را بخوانید
سومین سفیر خاصّ از سفیران چهارگانه ی حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف, محدث, فقیه و متکلم شیعی ایرانی, حسین بن روح نوبختی است. وی در میان شیعیان بغداد از شهرت ویژه ای برخوردار بود و یکی از افراد مورد اطمینان و اعتماد محمد بن عثمان عمری به شمار می رفت. وی در دربار عباسی در زمان حیات نایب دوم, نفوذ فوق العاده ای داشت و از ناحیه برخی مقامات دولتی کمک های مالی به ایشان می رسید. [1] او در بین سالهای 305-326 ق به مدت بیست و یک سال به عنوان نائب امام زمان عجل الله فرجه الشریف واسطه بین امام و شیعیان بود؛ که این دوران مصادف با دو خلیفه عباسی به نام «مقتدر و راضی» بود. محمد بن عثمان در سال آخر عمر با برکش بسیار پیر و ناتوان شده بود؛ به طوری که در دو سال آخر زندگیشان (سالهای 304 و 305 ق), گرفتن اموال شیعیان را به حسین بن روح واگذار کرده بود. [2]
متن کامل در ادامه مطلب
عصر حاضر، عصر رویایی نظام لیبرال دموکراسی و نظام مقدس اسلامی است که یکی در فکر تصاحب همه جانبه جهان و تسلط بر آن و دیگری در اندیشه نجات جامعه بشری از چنگال ظلم ظالمان و استقرار حکومت عدل محور مهدوی است. مهم ترین بُعد این رویایی، بُعد فرهنگی آن است که «سبک زندگی» با دامنه وسیع آن تاثیرگذارترین مولفه در این زمینه است.
رویه ای که هر دو نظام در پیش گرفته اند، تاثیرگذاری بر سبک زندگی انسان ها است. یکی در جهت گسترش فساد و فحشا، و دیگری در جهت تعالی انسان ها و حفظ کرامت آنها. جامعه مهدوی با ویژگی های متعالی آن، الگوی عملی بی نظیری برای جامعه اسلامی است که در نوشتار حاضر به یکی از مولفه های سبک زندگی در آن جامعه می پردازیم.
آرمان شهر مهدوی در لسان روایات دنیایی پر از نعمت و زیبایی و عدالت و آرامش معرفی شده که زیستن در چنان دنیایی را تبدیل به آرزوی هر انسان آزادی خواهی کرده است. سخن از فراوانی نعمت در عصر ظهور بسیار رفته است که مبنی بر خروج تمامی برکات آسمان ها و زمین است.
امام صادق علیه السلام می فرماید: مهدی به کوفه باز خواهد گشت. آسمان در آن جا ملخ های زرین خواهد بارید و بر اصحابش گنجینه های زمین را از طلا و جواهرات و... تقسیم خواهد کرد.[1]
متن کامل در ادامه مطلب
برای رساندن امانتی به فردی به یکی از محله های جنوب شهر تهران رفتم ... اصلاً با دیدن اوضاع محله و مردمی که در آنجا زندگی می کردند به واقع گریه ام گرفته بود ... با خودم می گفتم چرا ... چرا باید عده ای این گونه زندگی کنند؛ عده ای با حداقل امکانات و یا به واقع محروم از حداقل های زندگی و عده ای آنقدر دارند که نمی دانند با زیادی آن چه کنند ...
عده ای نمی توانند رنگ گوشت و مرغ و برنج را ببیند و عده ای از زیاده روی در خوردن غذاهای آنچنانی راهی بیمارستان می شوند ...
عده ای نمی توانند حداقل یک اتاق آن هم در یک محله ی پایین اجاره کنند و عده ای برای نگهداری از سگ ها و حیوانات خانه گیشان با هزینه های بالا دنبال پرستار هستند ...
عده ای داشتن مال های آنچنانی به خاطر اینکه مانده اند در اینکه آنها را چگونه خرج کنند به هلاکت و فساد می رسند و عده ای از اینکه ندارند شکم خود خانواده خود را سیر کنند فاسد می شوند...
همین را فهمیدم که انفاق در راه خدا انسان را از خطر به هلاکت افتادن دور می کند و وقتی ما از مال یا هر چه داریم در راه خدا انفاق کنیم، خطر هلاکت عقده هایی که باعث فساد در جامعه می شود را از خود و جامعه دور کرده ایم.
این عقده ها زمانی به وجود می آید که برخی تمام امکانات جامعه را به انحصار خود در می آورند یا حقوق دیگران را غصب می کنند.
انفاق سطح زندگی اجتماعی را ارتقا می دهد و خیر و احساسات نیکوکاری را عمومیت می بخشد. امتناع از آن جامعه را در معرض ظلم، هلاکت اجتماعی و عقده ها و بیماری قرار می دهد
اگر طبقات مرفه تفاوت طبقاتی را احساس کنند و ضرورت کمک و انفاق و احسان را دریابند، با عمل خویش سطح طبقات زحمت کش را ارتقا می دهند تا آنان نیز بتوانند در زندگی اجتماعی مشارکت کنند و در نتیجه زندگی اجتماعی ارتقا یابد. ارتقایی که نیکوکار و کمک گیرنده هر دو به یک اندازه از آن بهره می گیرند.
هنگامی که نیکوکار از راه انفاق فردی و یا گروهی احسان کند، با احسان خویش طبقات رنج دیده را در پذیرش مسئولیت و ارتقای سطح زندگی اجتماعی سهیم کرده است. در این سطح همه به یک اندازه بهره می گیرند و خیر و نیکی، هم برای نیکوکار و هم برای گیرنده نیکی است.
از سوی دیگر با احسان نکردن، او عقده ای در جان زحمت کشان رشد می دهد که اولا آنان را از مشارکت در ارتقای زندگی جامعه دور می کند و در نتیجه در مانده جامعه در سطح پایین مشارکت می کند و خود پیش از آن که دیگران ضرر کنند، زیان می بینند.
دور شدن او از مشارکت با دیگران او را گرفتار جامعه ای می کند که دچار عقده های درونی و امراض ناشی از فقر و نیز بیماری های رفتاری است که همه نتیجه ضعف و رنج و فقر است.
این امراض و بیماری ها محدود به اولاد فقرا نمی ماند بلکه به همه جامعه سرایت می کند و بسط می یابد و ضرر آن به همه بازمی گردد. و در نتیجه کینه و غضب آنان انقلاب و طغیان در درون جامعه اتفاق می افتد. همه اینها جامعه و فردی را که از احسان امتناع کرده به هلاکت می اندازد.
نتیجه طبیعی این گفته خداوند که «انفِقُوا فِی سَبیلِ اللهِ» این است که انفاق نکردن، به هلاکت انداختن نفس است.
بنابراین سر باز زدن از انفاق به ظلم اجتماعی منجر می شود. ظلمی که پیش از آن که به نیازمند احسان بازگردد به آن کسی که از انفاق امتناع ورزیده باز می گردد. همان طور که به هلاکت افتادنش نیز نتیجه طبیعی امتناع از احسان است، چرا که او جامعه را در معرض هلاک قرار می دهد.
این مفهوم انفاق است، انفاق سطح زندگی اجتماعی را ارتقا می دهد و خیر و احساسات نیکوکاری را عمومیت می بخشد. امتناع از آن جامعه را در معرض ظلم، هلاکت اجتماعی و عقده ها و بیماری قرار می دهد.
این مفهوم دیگری غیر از جزای خدا در آخرت است. نیکی به رنج دیدگان، چه به شکل فردی و چه گروهی، نتایجی دارد که از زندگی در دنیا تا زندگی در آخرت ادامه دارد:
وَمَا أَنفَقْتُم مِّن نَّفَقَةٍ أَوْ نَذَرْتُم مِّن نَّذْرٍ فَإِنَّ اللّهَ یَعْلَمُهُ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنصَارٍ (270، بقره)
و هر نفقهاى را كه انفاق، یا هر نذرى را كه عهد كردهاید، قطعاً خداوند آن را مىداند، و براى ستمكاران هیچ یاورى نیست.
لَّیْسَ عَلَیْكَ هُدَاهُمْ وَلَـكِنَّ اللّهَ یَهْدِی مَن یَشَاء وَمَا تُنفِقُواْ مِنْ خَیْرٍ فَلأنفُسِكُمْ وَمَا تُنفِقُونَ إِلاَّ ابْتِغَاء وَجْهِ اللّهِ وَمَا تُنفِقُواْ مِنْ خَیْرٍ یُوَفَّ إِلَیْكُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ (272، همان)
هدایتِ آنان بر عهده تو نیست، بلكه خدا هر كه را بخواهد هدایت مىكند، و هر مالى كه انفاق كنید، به سود خود شماست، و [لى] جز براى طلب خشنودىِ خدا انفاق مكنید، و هر مالى را كه انفاق كنید [پاداشِ آن] به طور كامل به شما داده خواهد شد و ستمى بر شما نخواهد رفت.
بخش قرآن تبیان
با سلام و عرض ادب و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما بزرگواران؛ به پایگاه قرآنی دارالقرآن خوش آمدید .
در این ساعت از وب سایت،برای شما عزیزان آوای انتظار و آهنگ پیشواز سوره های قرآن کریم-ویژه مشترکین همراه اول و ایرانسل را آماده و جهت استفاده بر روی وب قرار داده ایم . می توانید با ارسال هر یک از کد های زیر به اپراتور مربوط خود،از این سرویس بهره مند شوید . این کدها توسط شبکه تبیان آماده و بهینه شده است.
*****************
لیست محصولات آوای انتظار و آهنگ پیشواز ( ویژه مشترکین همراه اول و ایرانسل)
با ارسال کد آهنگ مورد نظر از طریق پیامک به شماره 8989 برای همراه اول و شماره 7575 برای ایرانسل از این سرویس بهرمند شوید.
قرائت چند سوره از قرآن اثری از «ابوبکر الشاطری» بمناسبت ماه رمضان
توجه:
قیمت تمامی محصولات 3000ریال می باشد.
نام محصول | کد ایرانسل | کد همراه اول | پیش نمایش |
سوره قریش | 4413823 | 63144 | کلیک کنید |
سوره همزه | 4413824 | 63153 | کلیک کنید |
سوره کافرون | 4413797 | 63157 | کلیک کنید |
سوره ماعون | 4413798 | 63165 | کلیک کنید |
سوره مسد | 4413799 | 63169 | کلیک کنید |
سوره تکاثر | 4413800 | 63185 | کلیک کنید |
سوره تین | 4413828 | 63190 | کلیک کنید |
سوره زلزله | 4413801 | 63198 | کلیک کنید |
سوره فجر | 4413915 | 71303 | کلیک کنید |
سوره بلد | 4413919 | 71299 | کلیک کنید |
سوره شمس | 4413923 | 71311 | کلیک کنید |
سوره لیل | 4413926 | 71307 | کلیک کنید |
سوره ضحی | 4413927 | 71317 | کلیک کنید |
سوره شرح | 4413932 | 71313 | کلیک کنید |
سوره طارق | 4413959 | 62876 | کلیک کنید |
سوره اعلی | 4413937 | 62812 | کلیک کنید |
سوره غاشیه | 4413960 | 62844 | کلیک کنید |
سوره بروج | 4413944 | 62829 | کلیک کنید |
سوره انشقاق | 4413948 | 62839 | کلیک کنید |
سوره مطففین | 4413964 | 62857 | کلیک کنید |
سوره انفطار | 4413951 | 62833 | کلیک کنید |
سوره تکویر | 4413968 | 62872 | کلیک کنید |
سوره عبس | 4413982 | 62816 | کلیک کنید |
سوره نازعات | 4413983 | 62865 | کلیک کنید |
سوره نبا | 4413975 | 62861 | کلیک کنید |
سوره مرسلات | 4413979 | 62853 | کلیک کنید |
با سلام و عرض ادب و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما بزرگواران؛
در این ساعت از پایگاه قرآنی دارالقرآن ، سری اول نرم افزارهای مذهبی اندروید را در صفحه ای جداگانه به منظور استفاده شما عزیزان فراهم کرده ایم.لازم به ذکر است این نرم افزارها سری اول بوده و به مرور به آرشیو آنها ، نرم افزارهای جدید اضافه خواهد شد .
منبع اصلی این نرم افزار ها سایت شهید آوینی می باشد .
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ (*)أَيَّامًا مَعْدُودَاتٍ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَرِيضًا أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ وَعَلَى الَّذِينَ يُطِيقُونَهُ فِدْيَةٌ طَعَامُ مِسْكِينٍ فَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَهُوَ خَيْرٌ لَهُ وَأَنْ تَصُومُوا خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ (*) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلَى الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالأنْثَى بِالأنْثَى فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِكَ تَخْفِيفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيمٌ (بقره/183و ١٨٤و ١٨٥)
اي كساني كه ايمان آوردهايد ؛ روزه بر شما واجب شده همانطور كه بر اقوام قبل از شما واجب شده بود شايد با تقوا شويد (183). و اين روزهائي چند است پس هر كس از شما مريض و يا مسافر باشد بايد ايامي ديگر بجاي آن بگيريد و اما كساني كه به هيچ وجه نميتوانند روزه بگيرند عوض روزه براي هر روز يك مسكين طعام دهند و اگر كسي عمل خيري را داوطلبانه انجام دهد برايش بهتر است و اينكه روزه بگيريد برايتان خير است اگر بناي عمل كردن داريد (184). و آن ايام كوتاه ماه رمضان است كه قرآن در آن نازل شده تا هدايت مردم و بياناتي از هدايت و جدا سازنده حق از باطل باشد پس هر كس اين ماه را درك كرد بايد روزهاش بگيرد و هر كس مريض و يا مسافر باشد بجاي آن چند روزي از ماههاي ديگر بگيرد خدا براي شما آساني و سهولت را خواسته و دشواري نخواسته و منظور اينست كه عده سي روزه ماه را تكميل كرده باشيد و خدا را در برابر اينكه هدايتتان كرد تكبير گفته و شايد شكرگزاري كرده باشيد (185).
بيان آيات : ويژگيهاي بياني آيات تشريع روزه
سياق اين سه آيه دلالت دارد بر اينكه: اولا هر سه با هم نازل شدهاند، براي اينكه ظرف (ايام) در ابتداي آيه دوم متعلق به كلمه (صيام) در آيه اول است و جمله (شهر رمضان) در آيه سوم يا خبر استبراي مبتدائي حذف شده كه عبارت است از ضميري كه به كلمه (اياما) بر ميگردد، و تقدير جمله (هي شهر رمضان) است و يا مبتدائي استبراي خبري كه حذف شده و تقديرش"شهر رمضان هو الذي كتب عليكم صيامه"است و يا بدل از كلمه صيام در جمله (كتب عليكم الصيام) در آيه اول است، و به هر تقدير جمله (شهر رمضان) بيان و توضيحي استبراي روشن كردن جمله (اياما معدودات) ايام معدودهاي كه روزه در آنها واجب شده.
پس به دليلي كه ذكر شد آيات سهگانه مورد بحثبه هم متصل، و نظير كلام واحدي است كه يك غرض را دربردارد، و آن غرض عبارت است از بيان وجوب روزه ماه رمضان.
با توجه به حجم گسترده پرسش و پاسخهای گردآوری شده در مراکز پاسخگو و توجه به این نکته که دستیابی پرسشگران به این سوالات کمک فراوانی به پاسخیابی آنها مینماید، موسسه فرهنگی هنری نور راسخون بر آن شد تا با گردآوری اطلاعات مختلف دینی و علمی از جمله پرسش و پاسخ، دستیابی پرسشگران را به پاسخ خود تسهیل نماید. از این رو ضمن راه اندازی بخش پرسش و پاسخ در پرتال راسخون اولین نسخه نرم افزار جواب ویژه تلفن های همراه اندرویدی با بیش از 44000 پرسش و پاسخ در 600 موضوع متنوع و قابل بهرهبرداری تمام آحاد جامعه در اختیار شماست.
با سلام و عرض ادب و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان؛
قرائت سوره مومنون توسط نوجوان ایرانی جناب آقای جواد فروغی برای شما آماده و جهت استفاده بر روی سایت دارالقرآن قرار گرفت. این فایل در آپارات آپلود شده است.
جهت مشاهده کلیک از پخش کننده زیر استفاده فرمایید.
به مناسبت ماه پرفیض رمضان؛ دعای دعای مشلول موسوم به دعای الشّاب المأخوذ بذنبه را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.
جهت دانلود بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.
سایت شهید آوینی
به مناسبت حلول ماه پرفیض رمضان، چند مداحی و مناجات از حاج منصور ارضی در مورد ماه پرفیض رمضان برایتان آماده کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان و کاربران گرامی قرار گیرد. منبع اصلی این فایل ها ، سایت اطلاع رسانی شهید آوینی می باشد.
در این ساعت از وب سایت پایگاه قرآنی دارالقرآن سخنرانی آیت الله مصباح یزدی با موضوع فواید روزه داری را آماده کرده ایم.امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد. منبع اصلی این فایل، سایت شهید آوینی می باشد.
قسمت اول این فایل:
قسمت دوم این فایل:
بی تو ای صاحب زمان/ بی قرارم هر زمان
از غم هجر تو من دلخسته ام/ همچو مرغی بال و پر بشکسته ام
اللهم عجل لولیک الفرج
میلاد نور مبارک باد
باید عظمت و هیبت ملت ایران محفوظ بماند/ موافق مذاکره زیر شبحِ تهدید نیستم/ دوران بزن و در رو تمام شده و ملت ایران متعرض را رها نخواهد کرد/ بیآبرویی امریکا با حمایت از جنایت عظیم سعودی در یمن/ مسئولان باید به مسائل معیشتی معلمان توجه ویژه کنند
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار وزیر و مسئولان آموزش و پرورش و جمع زیادی از معلمان سراسر کشور ضمن تبیین جایگاه بی بدیل آموزش و پرورش و همچنین نقش بسیار مهم و تأثیرگذار معلم در تربیت نسلی با ایمان، دانا، روشن بین، دارای اعتماد به نفس، پرنشاط و امیدوار، تحقق چنین اهداف والایی را در گرو اجرای منسجم و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانستند و تأکید کردند: مسئولان دولت بویژه مسئولان اقتصادی باید نسبت به آموزش و پرورش و مسائل معیشتی معلمان نگاه ویژه و فراتر از دستگاههای دیگر داشته باشند و بدانند هرگونه هزینه در این مجموعه، سرمایه گذاری برای آینده و ایجاد ارزش افزوده است.
حجتالاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در ذیل آیه 14 سوره عنکبوت درباره طول عمر امام زمان(عج) مینویسد:
«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى قَوْمِهِ فَلَبِثَ فیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاَّ خَمْسینَ عاماً فَأَخَذَهُمُ الطُّوفانُ وَ هُمْ ظالِمُونَ»
و به راستى نوح را به سوى قومش فرستادیم، پس در میان آنان هزار سال، به استثناى پنجاه سال، درنگ کرد-ولى جز اندکى از مردم به سخن او گوش ندادند- پس طوفان (قهر خداوند) آنان را در حالى که ستمگر بودند، فرا گرفت.
نکتهها:
1. قرآن، با بیان عمر طولانى انسانهای گذشته، آن را امری ممکن و شدنی خوانده است.«أَلْفَ سَنَةٍ»
2. تنها پیامبرى که مدت رسالتش در قرآن بیان شده، حضرت نوح(ع) است، البته 950 سال، مدت رسالت آن حضرت تا زمان طوفان است، اما مدت پیامبری ایشان پس از طوفان و سالهای عمرش بیان نشده است.
3. عمر طولانى دادن به بشر، برای خداوند محال نیست؛ همانگونه که او حضرت مهدى(عج) را قرنها زنده نگه داشته تا حکومت عدل جهانى را بر پا کند، گر چه جسم تمام مردم پس از کهولت سن فرسوده میشود، ولى آن حضرت به گفته بزرگان دین، همچنان در چهره انسان چهل ساله ثابت است و این جاى تعجب نیست.
در صورت همه ما، موى ابرو و مژه دهها سال ثابت است، در صورتى که موى سر و صورت همواره در حال تغییر و تحول است، با آنکه آب و غذا و هوا و محل هر دو مو، یکى است. آرى! خداوند میتواند انسانى را ثابت و دیگران را متغیر قرار دهد.
4. گاهی پرسیده میشود که چگونه عمر بیش از هزار سال حضرت مهدى(عج) را باور کنیم؟
پاسخ آن است که در آیه 259 سوره بقره مىخوانیم: شخصى ـ که به گفته روایات و تفاسیر، عُزیر نام داشت ـ از کنار یک آبادى عبور میکرد که دیوارهاى آن بر روى سقفهایش فرو ریخته بود و مشخص بود که مدتی طولانى از مرگ ساکنین آنجا و زمان تخریبش میگذرد، با خود گفت: «خداوند چگونه ساکنین اینجا را پس از مرگشان زنده مىکند؟».
خداوند در همان لحظه جان او را گرفت و پس از صد سال زنده کرد و به او گفت: «چقدر درنگ کردى؟»، گفت: «یک روز یا بخشى از یک روز!»، خداوند فرمود: «نه؛ بلکه صد سال است که در اینجا ماندهاى، به غذا و نوشیدنى خود که همراه داشتى، نگاه کن که با گذشت سالها تغییر نکرده است، به الاغ خود نگاه کن که هیچ اثرى از آن باقى نمانده است، ما زنده شدن تو را نشانه و حجتى براى مردم قرار مىدهیم، اکنون به استخوانهاى الاغ مرده خود بنگر و ببین که چگونه آنها را به هم پیوند مىدهیم و بر آنها گوشت مىپوشانیم و زندگى دوباره به آن مىبخشیم».
بنابراین آیه، غذا و نوشیدنى به مدت صد سال تغییر نکرد، در حالى که به طور طبیعى میبایست پس از چند روز فاسد مىشد، صد سال برابر 5200 هفته است و خداوند غذایى که فقط یک هفته سالم میماند را 5200 برابر عمر طبیعىاش سالم نگاه داشت، اکنون به سراغ عمر امام زمان(عج) مىرویم که هنوز حتى به حد 20 برابر عمر طبیعى نرسیده است، بنابراین نه دلیل عقلى بر محدود کردن عمر انسان داریم و نه عمر طولانى، چیز محالى است.
از طرفى تعجب ما از طولانى بودن عمر به خاطر مقایسه آن با خودمان و قدرت محدود خودمان است، در حالی که نمونههاى دیگرى از طول عمر نیز در تاریخ و طبیعت وجود دارد؛ از جمله: مدت رسالت حضرت نوح(ع) 950 سال، اصحاب کهف و خواب چند صدساله آنها، عمر چندین هزارساله نوعى ماهى و برخى از درختان و... . آرى! خداوندى که به استخوان، قدرت شنیدن و به پیه چشم، قدرت دیدن مىدهد، مىتواند عمر انسان را نیز طولانى کند.
متأسفانه برخی در پذیرفتن مسائل منطقی دین، دیرباور هستند، اگر یک روزنامه خارجى گفته باشد که یک ماهى در اقیانوس اطلس پیدا شده است که سه میلیون سال عمر دارد، فوراً باور میکنند، اما اگر 150 حدیث داشته باشیم که امام زمان(عج) زنده است و هزار و سیصد سال عمر دارد، مىگوید: از نظر علمى نمىشود!
منبع: خبرگزاری فارس
رهبر معظم انقلاب:
«من مردم عزیز را به بیتفاوتی دعوت نمیکنم، به نظارت نکردن دعوت نمیکنم بلکه به اهتمام به مسائل اصلی کشور دعوت میکنم اصرار میکنم برخوردها تحقیر آمیز نباشد. نه از سوی مردم نسبت به مسئولان و نه از سوی مسئولان نسبت به منتقدین. دلواپس بودن جرم نیست. دغدغه بودن جرم نیست. میتوان برخی احساس دلواپسی و دغدغه مندی کنند اما این به معنای متهم کردن و نادیده گرفتن زحمات و خدمات نباشد.
تعداد صفحات : 42